نیوز سیتی!
18 اردیبهشت 1403 - 10:09

میقاتی: جهان اسرائیل را برای اجرای آتش بس تحت فشار قرار دهد

نخست‌وزیر دولت موقت لبنان با استقبال از موافقت حماس با توافق آتش‌بس تاکید کرد که جامعه بین‌المللی باید اکنون اسرائیل را برای پذیرش این توافق و توقف تجاوزات علیه مردم فلسطین تحت فشار قرار دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «نجیب میقاتی» نخست وزیر دولت موقت لبنان در واکنش به اعلام موافقت جنبش حماس با توافق آتش بس در نوار غزه اعلام کرد که موافقت حماس با توافق آتش بس گامی پیشرفته در جهت توقف تجاوزات اسرائیل علیه مردم فلسطین محسوب می‌شود.

میقاتی تاکید کرد که حماس در پاسخ به میانجی‌گری‌های متعدد به ویژه میانجی‌گری قطر و مصر گامی اساسی در جهت دستیابی به راهکاری برای پایان جنگ برداشته است.

نجیب میقاتی در ادامه اظهار داشت که آنچه بیش از هر زمان دیگری اکنون لازم است، اعمال فشار بین المللی بر اسرائیل جهت پذیرش توافق آتش بس می‌باشد تا راه برای حل ریشه‌ای مسئله فلسطین هموار شود که در راس آن اعطای حقوق کامل مردم فلسطین به آنها در زمین و کشورشان است.

یکی از رهبران جنبش حماس عصر دیروز دوشنبه در گفتگو با الجزیره اعلام کرد که جنبش متبوعش موافقت خود را با طرح پیشنهادی قطر و مصر برای آتش‌بس در غزه اعلام کرده است.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس نیز تلفنی با شیخ «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست وزیر قطر و «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر گفتگو کرد و این دو مقام ارشد عربی را در جریان موافقت جنبش حماس با طرح پیشنهادی قطر و مصر برای آتش‌بس در غزه قرار داد.

بعد از اعلام موافقت حماس با توافق آتش بس، صدها صهیونیست برای حمایت از توافق آزادی فوری اسرا در مقابل «کریا» مقر وزارت جنگ اسرائیل در تل‌آویو و مناطق دیگر تجمع کردند.

این شهرک‌نشینان صهیونیست خواستار امضای فوری توافق مبادله اسرا با حماس شده و تاکید کردند اسرائیل باید کلیات پیشنهاد توافق ارائه شده توسط قطر و مصر برای آزادی ربوده شدگان (اسرای صهیونیستی) و پایان جنگ را به امضا برساند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1710155

مهمترین اخبار ایران و جهان: