نیوز سیتی!
11 مرداد 1402 - 19:25

فصل جدید گاندوها با قطاربزرگ تغییرات

اصفهان - اردوگاه جدید سبزپوشان اصفهانی در حالی با هدایت محمد ربیعی در حال تلاش برای بازپس گیری جایگاه پیشین ذوب آهن است که صبر هواداران سبزپوشان از نتیجه نگرفتن کم شده است.

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها – امیرحسین تاجمیر: ذوب آهن اصفهان که یکی از باسابقه‌ترین و پرافتخارترین تیم‌های لیگ برتر به حساب می‌آید لیگ ۲۳ ام را با تغییرات گسترده‌ای آغاز کرده تا بتواند به جایگاه پیشین خود در لیگ برتر و آسیا بازگردد.

ذوب آهن که فصل پیش با هدایت مهدی تارتار در رده نهم جدول قرار گرفت در اولین تغییر خود محمد ربیعی سرمربی ۴۲ ساله فصل پیش مس رفسنجان را به عنوان مربی خود معرفی کرد تا گام جدی برای موفقیت در فصل جدید بردارد. ربیعی که در ابتدای فصل گزینه هدایت استقلال بود حالا با اضافه شدن به جمع سبزپوشان انگیزه جدی برای درخشش با گاندوها دارد.

ذوب آهن که در این سال‌ها با تغییرات عمده در ترکیب و کادرفنی خود مواجه شده حالا با انتخاب ربیعی به دنبال ثبات در جایگاه و رسیدن به یک ترکیب ثابت طلایی است چیزی که در کارنامه سبزپوشان اصفهانی در دوره‌های مختلف تکرار شده و حاصل آن ۴ بار قهرمانی در جام حذفی، یک بار قهرمانی در سوپر لیگ و نایب قهرمانی آسیا برای گاندوها بوده است.

ربیعی در اولین گام با ورود جدی به نقل و انتقالات تابستانی سعی کرد ترکیب جدید ذوب آهن را با بهره گیری از بازیکنان جوان و آکادمی باشگاه در کنار بازیکنان تکنیکی و باتجربه لیگ به گونه‌ای بسازد که لیگ بیست و سوم برای ذوب آهن متفاوت باشد. شاید مهمترین خرید گاندوها برای فصل پیشرو کمال کامیابی نیا، کاپیتان فصل گذشته سرخ پوشان پایتخت باشد. اوکه حالا پس از ۸ فصل همراهی پرسپولیس و کسب عناوین مختلف با این تیم به جمع سبزپوشان پیوسته امید دارد شروع جدیدی را در اصفهان با ذوب آهن برای ادامه حیات فوتبالی اش داشته باشد. او در این فصل رهبر و مهره قابل اعتماد ربیعی در میانه میدان به حساب می‌آید به گونه‌ای که به گفته بسیاری از کارشناسان حضورش در اصفهان به سبب تجربه بالای وی و میدان دیدگی این بازیکن در کنار ترکیب جوان ذوب آهن می‌تواند مسیر ربیعی برای رسیدن به ترکیب هماهنگ را هموار تر سازد.

در این میان نکته نگران کننده برای سبزپوشان این است که در جریان اردو پیش فصل سبزپوشان کامیابی نیا با مصدومیت کشیدگی همسترینگ مواجه شده و به گفته پزشکان این باشگاه حضور او در ترکیب سبزپوشان برای سه بازی اول در هاله‌ای از ابهام است. البته از اردوگاه سبزپوشان خبر می‌رسد که وی با نظر ربیعی به صورت اختصاصی در حال تمرین است تا بتواند هر چه زودتر ریکاوری کرده و با لباس سبزپوشان به میدان برود.

فصل جدید گاندوها با قطاربزرگ تغییرات

ذوب آهن در کنار کمال باتجربه بازیکنانی مثل شایان مصلح مدافع چپ فصل گذشته گل گلهر، امین کریمیان مهاجم جوان فصل گذشته مس کرمان، محمد جواد محمدی مهاجم گل زن هوادار تهران و فرزین یوسفی هافبک نفت آبادان را به ترکیب جدید خود اضافه کرده است.

در این میان نگاه ربیعی جوان در این فصل به غیر خریدهای ذکر شده به بازیکنان جوان آکادمی باشگاه نیز بوده است. او در مجموع ۵ دیدار تدارکاتی پیش از آغاز فصل از ظرفیت بازیکانان جوان آکادمی نیز استفاده کرده تا به نوعی نشان دهد از این قوه محرک و بازوی حمایتی در فصل پیشرو بهره می‌گیرد. با نگاه به عمق ترکیب ربیعی می‌توان ذوب آهن این فصل را یکی از جوان‌ترین تیم‌های لیگ ۲۳ ام نامگذاری کرد. تیم ۳۰ نفره ای که با میانگین سنی ۲۵/۴ به دنبال شگفتی سازی در لیگ جدید است.

ربیعی که همواره به آرام بودن در زمین مشهور بوده قطار تغییرات را خیلی سریع آغاز کرد و در این میان بازیکنانی مثل سامان نریمان جهان، روح الله سیف الهی، آرمان اکوان و حامد نورمحمدی را از قطار جدید جا گذاشت؛ در این شرایط با وجود شکل گیری ترکیب جدید، بسیاری از هواداران و پیشکسوتان ذوب آهن نگران ناهماهنگی میان سبزپوشان در جریان فصل جدید هستند. موضوعی که ربیعی پس از بازی تدارکاتی با فجر در این باره گفته است: به بار نشستن اهداف ما در ذوب آهن و رسیدن به یک تیم ایده آل نیازمند صبوری است.

در این بین تغییرات مدیریتی جدید باشگاه ذوب آهن نیز در نوع خود حواشی مختلفی را در اردوی سبزپوشان ایجاد کرد. نیما نکیسا، دروازه بان سابق تیم ملی در حالی به عنوان مدیرعامل جدید این باشگاه انتخاب شد که به غیر از ایجاد حواشی غیر فوتبالی علامت سوال مختلفی از این سو در ذهن هواداران و پیشکسوتان این تیم ایجاد شد. آنچه در این میان مشهود و مورد نیاز برای سبزپوشان به حساب می‌آید نیاز به هماهنگی و حمایت بیشتر از سمت مدیران ارشد کارخانه ذوب آهن به باشگاه است؛ موضوعی که به نتیجه گیری و ایجاد ثبات در چارچوب این تیم کمک قابل توجه می‌کند.

فصل جدید گاندوها با قطاربزرگ تغییرات

اتفاق ویژه دیگر در شرایط سبزپوشان حضور محمدعلی احمدی، بازیکن با اخلاق سال‌های نه چندان دور ذوب آهن و سپاهان به عنوان مدیر جدید تیم ذوب آهن است. اتفاقی که به سهم خود به سبب تجربه و میدان دیدگی وی در طول این سال‌ها به ربیعی و شاگردانش کمک می‌کند تا فرآیند تغییرات صورت گرفته را مدیریت کرده و در جریان لیگ نیز گاندوها با چالش‌ها و مشکلات کمتری مواجه شوند.

آنچه در مسیر جدید آغاز شده برای ذوب آهن حیاتی به نظر می‌رسد کسب رضایت و اعتماد مجدد هواداران است؛ فرآیندی که پس از آغاز منجر به بازپس گیری جایگاه‌های پیشین این تیم در لیگ و جام حذفی و همچنین بازگشت و درخشش در لیگ قهرمانان آسیا می‌شود. خواسته‌ای که باید دید ربیعی با بهره گیری از ترکیب و اردوگاه جدید خود در اصفهان می‌تواند به آن دست پیدا کند یا خیر؟!

منبع: مهر
شناسه خبر: 1423691

مهمترین اخبار ایران و جهان: