نیوز سیتی!
12 مرداد 1402 - 00:05

تلاش متا برای حفظ کاربران با استفاده از ربات هوش مصنوعی

متا در تلاش است برای حفظ کاربران خود ربات‌های گفت‌وگوی مجهز به هوش مصنوعی را راه‌اندازی کند.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، فایننشال تایمز گزارش داد که متا در حال آماده شدن برای راه اندازی طیف وسیعی از ربات های گفت وگو مبتنی بر هوش مصنوعی است که شخصیت های متفاوتی را در ماه سپتامبر(شهریور-مهر) به نمایش می گذارند.

بر اساس این گزارش، متا در حال طراحی نمونه‌های اولیه برای چت‌بات‌هایی است که می‌توانند با کاربرانش بحث‌های انسانی داشته باشند، زیرا این شرکت تلاش می‌کند تعامل خود را با پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی افزایش دهد.

این گزارش افزود: متا حتی در حال بررسی یک چت بات است که مانند آبراهام لینکلن صحبت می کند و دیگری که در مورد گزینه های سفر توصیه می کند.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که مدیران متا پس از اینکه تردز بیش از نیمی از کاربران خود را در هفته‌های پس از راه‌اندازی در 5 جولای(14تیر) از دست داد بر روی افزایش ماندگاری این برنامه جدید مبتنی بر متن تمرکز کرده‌اند.

شرکت مادر فیس‌بوک گزارش داد که درآمد تبلیغاتی اش در هفته گذشته افزایش یافته و درآمد 3 ماهه سوم خود را بالاتر از انتظارات بازار پیش‌بینی کرده است.

این درحالی است که متا در سال گذشته به دلیل مشکلات اقتصادی و تبلیغات در مورد فناوری هوش مصنوعی در حال ظهور حدود 21هزار کارمندش را اخراج کرد.

بسیاری از شرکت ها در حال کار بر روی ارائه‌های هوش مصنوعی مشابه چت جی پی تی و گوگل بارد هستند برای مثال شرکت اپل چارچوب خود را به نام Ajax ساخته است تا مدل‌های زبانی بزرگ ایجاد کند و همچنین در حال آزمایش یک ربات چت است که برخی مهندسان آن را  اپل جی پی تی می‌نامند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1424003

مهمترین اخبار ایران و جهان: