نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 09:45

کشف بیش از ۸ تن چوب قاچاق در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد_فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: در چهار ماهه ابتدایی سال‌جاری ۸ هزار و ۷۵۲ کیلوگرم چوب قاچاق و یک هزار و ۳۰۵ کیلوگرم زغال قاچاق در استان کشف شد.

صادق محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط یگان ویژه حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در جلوگیری از قاچاق چوب، ذغال و محصولات فرعی جنگل و مرتع، اظهار کرد: در چهار ماهه ابتدایی سال جاری تعداد کشفیات در حوزه‌های مختلف ۶۴ فقره بود که در این عملیات‌ها ۸ هزار و ۷۵۲ کیلوگرم چوب قاچاق، یک هزار و ۳۰۵ کیلوگرم زغال قاچاق و ۴ هزار و ۷۷۳ کیلوگرم محصولات فرعی جنگل و مرتع کشف شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری افزود: همچنین در سال گذشته ۲۵۲ فقره کشفیات چوب، زغال و محصولات فرعی جنگل و مرتع در استان انجام شد که در این عملیات‌ها ۸۴ هزار و ۱۳ کیلوگرم چوب قاچاق، ۱۷ هزار و ۱۷۳ کیلوگرم زغال قاچاق و ۱۴ هزار و ۲۱۶ تن محصولات فرعی جنگل و مرتع در استان از قاچاقچیان و متخلفان کشف شد.

وی در پایان گفت: میزان کشفیات چوب قاچاق در سال ۱۴۰۰ حدود ۶۱ تن، میزان زغال قاچاق ۶ تن و ۷۲۸ هزار تن و محصولات فرعی جنگل و مرتع شامل موسیر، کرفس و … هشت تن بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1431547

مهمترین اخبار ایران و جهان: