نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 12:55

افراد خدوم در استان سمنان وارد عرصه انتخابات شوند

سمنان- نماینده ولی فقیه در استان سمنان ضمن اشاره به پیش ثبت نام انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی، گفت: افراد خدوم در استان وارد عرصه انتخابات شوند.

حجت الاسلام مرتضی مطیعی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به نام نویسی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: از برخی انسان‌های پاکدست و متخصص و متعهد و دلسوز به نظام و کسانی که گام اول مسئولیت را پله‌ای برای خودشان نمی‌دانند تا به مراتب بالاتر دست یابند و قصد خدمت به مردم دارند می‌خواهیم در انتخابات حضور یابند.

وی ضمن اشاره به صحبت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی که مجلس شورای اسلامی را مجلس انقلابی دانست، افزود: اکثر نمایندگان مجلس از قشر متعهد و دلسوز هستند و هر دوره تعداد جدید تری به این مجموعه افزوده می‌شوند.

مجلس ویژگی‌های خوبی دارد

امام جمعه سمنان با بیان اینکه درخواست می‌کنیم کسانی که در جامعه فعال فرهنگی و سیاسی هستند، دنبال افراد شایسته بروند و از آنها تقاضا کنند که در میدان حضور یابند، تاکید کرد: اگر کسی دنبال خدمت باشد، باید نزد وی رفت و او را برای حضور دعوت کرد.

مطیعی با بیان اینکه این به معنای طرفداری از کسی نیست بلکه مقصود نقش آفرینی آگاهانه است، ابراز کرد: کسانی که دلسوز نظام هستند و امامین انقلاب و شهدا را قدر و ارزش می‌نهند، باید به سراغ کسانی که توان دارند بروند و از آنها برای حضور در میدان دعوت کنند.

وی با بیان اینکه امید است دوره جدید مجلس بیشتر از دوره قبلی برکات داشته باشد، افزود: خوشبختانه مجلس امروز فعالیت خوبی دارد و نمایندگان استان سمنان نیز فعالیت‌های خوبی داشتند و در کمیسیون مهمی حاضر هستند و امید است برای دوره آتی هم بتوانیم نمایندگان خوبی داشته باشیم.

طرفداری از کسی نمی‌کنیم

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه شخصاً از کسی طرفداری نمی‌کنیم چرا که نه وظیفه‌ای برای این امر داریم و نه بنای بر تائید و رد کسی داریم، گفت: کسانی که از خودشان می‌بینند که بتوانند برای مردم کاری کنند، در انتخابات نام نویسی کنند.

مطیعی همچنین با اشاره به شرط مقبولیت به مثابه یکی از شروط داوطلبان حضور در انتخابات تاکید کرد: مقبولیت به مثابه رأی آوری از جمله ویژگی‌هایی است که یک نامزد باید داشته باشد برخی افراد هستند که شخصاً انسان‌های خوب و متخصصی هستند اما رأی آور تلقی نمی‌شوند و این موضوع را ابتدا خودشان هم می‌دانند.

وی با بیان اینکه اگر کسی به قصد خدمت ورود پیدا کند از لحظه ثبت نام در حال عبادت خواهد بود، گفت: امید است این امر به مثابه یک کار خیر و خدمت به مردم تلقی شود تا برکات آن شامل همه مردم شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1433647

مهمترین اخبار ایران و جهان: