نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 21:53

یک واحد تولیدی راکد حوزه سنگ در سمنان جان تازه گرفت

سمنان- رئیس سازمان صمت استان سمنان بابیان اینکه با حضور وزیر صمت یک واحد تولیدی راکد حوزه سنگ در سمنان جانی تازه گرفت، گفت: این واحد بعد از ۱۵ سال مجدد احیا و به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش خبرنگار مهر، یادگار احمدی غروب پنج شنبه در حاشیه سفر وزیر صمت به سمنان در گفت و گو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه یک واحد راکد حوزه سنگ مجدد احیا و به چرخه تولید بازگشت، ابراز داشت: مشکل رکود این واحد تولیدی عدم تأمین مالی از سال ۸۷ تاکنون بوده است.

وی ضمن بیان اینکه موتور چرخ‌های اقتصاد استان با ستاد تسهیل و رونق تولید یکی پس از دیگری به گردش درآمده است، افزود: با تکمیل خط تولید و نصب تأسیسات لازم اکنون این واحد تولیدی بعد از ۱۵ سال شروع به کار کرده است.

رئیس سازمان صمت استان سمنان بابیان اینکه برای راه اندازی این واحد تولیدی بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است، ابراز داشت: این سرمایه گذاری با همراهی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید توانست انجام کار جهادی را جامعه عمل پوشانده و به رونق اقتصادی استان کمک کند.

احمدی ضمن بیان اینکه این واحد زمینه اشتغال حدود پنجاه نفر را فراهم کرده است، تصریح کرد: یکی از مزیت‌های عمده بازگشت واحدهای تولیدی به گردش اقتصادی بهبود وضعیت اشتغال و جلوگیری از بیکاری است.

وی با بیان اینکه این واحد تولیدی ظرفیت تولید سالانه ۱۵ هزار تن سنگ‌بری انواع سنگ را دارد، افزود: با نصب تجهیزات می‌توان در آینده شاهد افزایش ظرفیت تولید نیز باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1436191

مهمترین اخبار ایران و جهان: