نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 01:35

ضرورت ایجاد بسترهای زیست عفیفانه در جامعه

بیرجند_ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بر ضرورت زیست عفیفانه توسط افراد جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عباس زاده سه شنبه شب در هفتمین گردهمایی شهرداران استان گفت: رشد و تعالی افراد هر جامعه نیازمند روح و جسم سالم است که این مهم در بست فرهنگی مناسب و در محیطی سالم اتفاق می‌افتد.

وی با بیان این که ساختار کشور همواره دینی و فرهنگی در طول سال‌های گذشته بوده است، افزود: به گفته مقام معظم رهبری رعایت عفاف و حجاب واجب سیاسی و فرهنگی است و امروز دشمن با بهره‌گیری از این حربه درصدد است تا در کشور مشکلاتی ایجاد شود.

وی با اشاره به این که باید تلاش کنیم تا بستر زیست عفیفانه در جامعه ایجاد شود، گفت: افراد در شهر کارا باید بتوانند با امنیت زیست کنند.

وی با بیان این سخن رئیس جمهور آمریکا که" متأسفم که کودکان ما نمی‌توانند برای خود جشن تولید بگیرند" افزود: جامعه جز در بستر عفیفانه رشد نمی‌کند و به همین دلیل است که اگر حریم انسانی و اخلاقی رعایت نشود، مشکلاتی برای افراد جامعه به وجود خواهد آمد.

معاون استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: با وجود این که همه مسئولان فرهنگی و اجتماعی در این زمینه باید به وظایف خود به خوبی عمل کنند، شهرداران باید حساسیت‌های فرهنگی را در خود زنده کنند.

عباس زاده تاکید کرد: ۹۹ درصد مردم عفاف و حجاب را رعایت می‌کنند و در اماکن عمومی و پارک‌ها باید بستر لازم در این خصوص ایجاد شود.

وی با بیان این که بستر موجود در جامعه نتیجه خون دل‌های بسیاری است، گفت: در راستای رعایت عفاف و حجاب پارک‌های بانوان باید در شهرها ی خراسان جنوبی ایجاد شوند که در این راستا از محل اعتبارات سفر برای این منظور اعتباری مشخص شده است که با تخصیص این اعتبار ایجاد پارک‌های بانوان در شهرهای استان اجرای خواهد شد.

به گفته معاون استاندار خراسان جنوبی با دقت و سرعت باید پرونده ارتقای همکاران بررسی شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1158547

مهمترین اخبار ایران و جهان: