نیوز سیتی!
30 آذر 1401 - 11:35

سه میلیون و ۶۳۰هزار تن کالای اساسی به گمرک شهیدرجایی وارد شده است

بندرعباس - ناظر گمرکات استان هرمزگان گفت: سه میلیون و ۶۳۰ هزار تن کالای اساسی به گمرک شهیدرجایی بندرعباس وارد شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین سعیدی بیان داشت: این گمرک در رأس گمرکات کشور برای ورود کالاهای اساسی برای تأمین نیازمندی‌های اقتصادی کشور قرار دارد به واسطه همجواری این گمرک با کشورهای حاشیه خلیج فارس و دسترسی به آب های آزاد حجم عظیمی از فعالیت ترانزیتی کشور در گمرک شهید رجایی انجام می‌شود.

سعیدی با بیان اینکه حجم زیادی از تشریفات گمرکی واردات مواد اولیه و ماشین آلات خطوط تولید کشور در این گمرک انجام می شود، افزود: بزرگترین سرمایه گمرک نیروی انسانی می باشد و وعده داد که با استفاده مفید و بهینه از امکانات و نیروی انسانی سازمان در گمرکات استان در آینده شاهد رشد بیش از پیش فعالیت ها و تسریع در فرآیند انجام تشریفات گمرکی کالا در تمامی رویه های گمرکی خواهیم بود.

وی با اشاره به تسهیلات واردات و پذیرش ضمانت نامه بانکی برای ترخیص قطعی و سایر رویه‌های ماده شش آئین نامه اجرایی قانون امور گمرکی، استفاده از تسهیلات موضوع ماده ۴۲ قانون امور گمرکی و ترخیص نسیه و درصدی کالاها را از جمله اقدامات و تسهیلات ارائه شده توسط گمرک اعلام کرد.

مدیرکل گمرک شهید رجایی، رسیدگی خارج از نوبت به اظهارنامه ها با توجه به ضرایب اهمیت زمانی سطح دو در سامانه جامع امور گمرکی، واردات دارو با حداقل اسناد و به صورت ۱۰۰ درصد را بخش دیگری از این تسهیلات عنوان کرد و هدف از اعطای این تسهیلات را نیز تسریع در انجام رویه‌های گمرکی و همچنین ذخیره کردن منابع مالی کشور برشمرد.

سعیدی خاطرنشان کرد: گمرکات استان هرمزگان آمادگی خود را برای انجام تشریفات گمرکی کالا علاوه بر تسهیلات ارائه شده برای کالاهای اساسی، به صورت شبانه روزی و بصورت حمل یکسره اعلام می دارد.

به گفته وی، از ابتدای سال تا روز گذشته سه میلیون و ۶۳۰ هزار تن کالای اساسی به گمرک اظهار شده و از این میزان دو میلیون و ۶۶۶ هزار و ۴۰۱ تن ترخیص و مابقی در حال ترخیص است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 924347

مهمترین اخبار ایران و جهان: