نیوز سیتی!
30 آذر 1401 - 15:39

تحقق ۸۷ درصدی تولیدات تکلیفی در شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب

ایلام-مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از تحقق ۸۷ درصدی تولیدات تکلیفی در شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی حیدری ظهر چهارشنبه در بازدید از منطقه عملیاتی تنگ بیجار، با اشاره به عملکرد شاخص شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب در حوزه تولید گاز و ثبت رکورد ۱۰۷ درصدی برنامه تولید تکلیفی، از پیگیری طرح تکمیلی فاز دوم تنگ بیجار خبر داد.

وی در رابطه با طرح تکمیلی منطقه عملیاتی تنگ بیجار اظهار داشت : با رویکرد محرومیت زدایی ، پروژه فاز دوم توسعه میدان تنگ بیجار و میدان‌های اطراف با نگاه سازنده‌ای که وزارت نفت به توسعه مناطق محروم و تامین گاز پالایشگاه‌ها و همچنین صنایع پایین دستی دارد ، تعریف شده است. در این پروژه توسعه واحد TCF موجود به منظور دستیابی به تولید گاز از هفت میلیون متر مکعب در روز به ۱۱ میلیون متر مکعب و افزایش میعانات گازی از تولید روزانه هشت هزار و ۵۰۰ بشکه به ۱۳ هزار بشکه تعریف شده است.

وی افزود: با توسعه فاز دوم میدان تنگ بیجار، احداث ایستگاه تقویت فشار توسط شرکت نفت مناطق مرکزی ایران هم در همین فاز اجرایی می‌شود که این اقدام به طور قطع تحولی را درشهرستان ایلام، تامین خوراک پایدار پالایشگاه ایلام و صنایع پایین دستی ایجاد می‌کند و غرب کشور از بن بست گازی رها خواهد شد.

حیدری به اشتغال آفرینی به عنوان یکی از اولویت‌های کاری شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، اشاره و تصریح کرد: با اجرا و تکمیل طرح‌های توسعه‌ای و سپس بهره برداری از این پروژه‌ها، فرصتی مناسب برای رونق اقتصادی منطقه و ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم فراهم می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در ادامه با اشاره به تحقق ۸۷ درصدی تولید تکلیفی نفت در شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب گفت: با برنامه ریزی مدون و توجه بیشتر به میادین نفتی به خصوص میدان نفتی آذر، زمینه تولید بیشتر نیز فراهم می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 924891

مهمترین اخبار ایران و جهان: