نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1403 - 10:04

اولتیماتوم استاندار لرستان برای مصوبات سفر رئیس‌ جمهور

استاندار لرستان مهم‌ترین برنامه‌ها و اولویت‌های خود را برای تولید، اشتغال و برون‌رفت این استان از محرومیت تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ابوطالب شفقت شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: لرستان سرشار از منابع غنی طبیعی، دامداری و کشاورزی است.

وی با اشاره به قابلیت لرستان در توسعه صنعت آبزی‌پروری اضافه کرد: پرورش ماهیان سردابی یکی از ظرفیت‌های این استان در بخش شیلات است.

استاندار لرستان با تأکید به وجود معادن غنی و ذخایر سنگ در این استان، بیان کرد: سنگ گوهره یکی از سنگ‌های باارزش کشور است که از معادن لرستان تولید و استخراج می‌شود.

شفقت با اعلام اینکه صنایع تبدیلی در لرستان تا حدودی مغفول مانده‌ است، تأکید کرد: زنجیره کشاورزی در این استان برای ایجاد اشتغال‌زایی و بهبود معیشت باید بیش‌ازپیش موردتوجه قرار بگیرد.

وی با بیان ظرفیت‌ها و قابلیت توسعه گیاهان دارویی در لرستان، خاطرنشان کرد: اگر کارخانه عصاره گیاهان دارویی ایجاد شود فعالیت کشاورزان نیز در این حوزه افزایش می‌یابد.

استاندار لرستان یادآور شد: موقعیت جغرافیایی و قرارگیری این استان در کریدور شمال-جنوب در ارتقای صنعت گردشگری و ایجاد فعالیت‌های تجاری، حمل‌ونقل و بازرگانی اثرگذار است.

شفقت با اشاره به سیل 1398 در لرستان متذکر شد: آبخوان‌داری و آبخیزداری، هدایت آب‌های سطحی و سدسازی برای جلوگیری از بروز خسارت‌های سیل در این استان باید تقویت شود.

وی با تأکید به ضرورت احداث سد معشوره در لرستان، خاطرنشان کرد: این استان با بیش از 540 میلی‌متر بارش استان چهارم در میزان افزایش بارندگی در کشور است.

استاندار لرستان با اشاره به پیگیری برای مصوبات سفر رئیس‌جمهور، اذعان کرد: این مصوبات نباید معطل بماند و ده‌ها نامۀ پیگیری برای راه‌اندازی پروژه‌ها را به وزارتخانه‌های ذی‌ربط ارسال کرده‌ام.

شفقت با بیان تشکیل جلسه با نهادهای حمایتی در لرستان، گفت: محرومیت‌زدایی و توانمندسازی مددجویان این استان را در دستور کار قرار داده‌ام.

وی با تأکید به بازدید از پروژه‌های نیمه‌کاره در خرم‌آباد، اضافه کرد: کارگاه هتل صخره‌ای باید فعال شود و بنیاد شهید و شهرداری نیز برای بهره‌برداری از برج‌های دوقلو باید به تفاهم و تعامل برسند.

استاندار لرستان با اعلام پیگیری برای احیای پروژه راه‌‌آهن در این استان، تأکید کرد: افتتاح هرچه سریع‌تر این پروژه جزو اولویت‌های کاری‌ام است.

شفقت با بیان اینکه ساختمان جدید استانداری لرستان جزو پروژه‌های نیمه‌کاره این استان است، یادآور شد: این پروژه تا حدود پنج ماه دیگر باید افتتاح شود و معاون عمرانی استانداری نیز برای سرعت در عملیات اجرایی باید در ساختمان جدید استانداری مستقر شود.

وی با اشاره به بازدید از پروژه‌های ماشین‌سازی، فولاد و پارسیلون در خرم‌آباد، بیان کرد: این پروژه‌ها را برای تقویت صنعت و ایجاد اشتغال در لرستان باید فعال کنیم.

استاندار لرستان بیان کرد: پروژه کشت و صنعت جزو ظرفیت‌‌های خوب این استان است و بیشتر شهرستان‌های لرستان قابلیت احداث کشت و صنعت را دارد.

شفقت با تأکید بر حفظ منابع طبیعی و بلوطستان لرستان، گفت: جنگل‌های بلوط سرمایه عظیم این استان است و رفع آفات این جنگل‌ها را در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در خرم‌آباد و چگنی به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، عنوان کرد: کاندیداهای مجلس برنامه‌های خود را برای توسعۀ لرستان در اختیار ما قرار دهند.

انتهای پیام/ 644/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1707991

مهمترین اخبار ایران و جهان: