نیوز سیتی!
08 آذر 1401 - 15:42

آمار باروری در جنوب غرب خوزستان بالاتر از میانگین کشور است

آبادان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: شاخص عمومی ازدواج و آمار باروری در محدوده فعالیت دانشگاه علوم پزشکی آبادان در سال ۱۴۰۰ از آمار کشوری بالاتر است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد محمدی ظهر امروز سه شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: با توجه به اینکه شاخص عمومی ازدواج و آمار باروری در محدوده فعالیت دانشگاه علوم پزشکی آبادان (شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان) در سال ۱۴۰۰ از آمار کشوری بالاتر است، انگیزه مضاعفی پیدا کردیم تا همین موفقیت را ارتقا بدهیم.

وی با تاکید بر اهمیت جوان‌سازی جمعیت عنوان کرد: در همین راستا اجرای کمپین آموزش فرزندآوری و قانون حمایت از خانواده را فعالیت کردیم.

محمدی افزود: ایجاد تسهیلات برای شکل‌گیری ازدواج‌های دانشجویی، آگاهی‌بخشی عمومی در مسیر تبیین وجوه مثبت ازدواج، برگزاری همایش و وبینار جوانی جمعیت و اجرای برنامه زنده در صدا و سیما با همین موضوع از دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی آبادان در این زمینه هستند.

وی ادامه داد: افتتاح کلینیک ناباروری در بیمارستان آیت‌اله طالقانی آبادان به صورت جدی دنبال می‌شود و تجهیزات آن تا حدودی زیادی خریداری شده و پزشکان و کارشناسانی که قرار است در این مرکز مشغول به خدمت شوند دوره‌های آموزشی تخصصی را پشت سر خواهند گذاشت.

محمدی افزود: کلینیک یادشده با تسهیلات وزارت بهداشت به بهره‌برداری می‌رسد و با توجه به خدمات بیمه‌ای در آن، زوج‌هایی که با مشکل ناباروری مواجه هستند می‌توانند همه خدمات مربوط به این معضل را تقریباً به صورت رایگان دریافت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان بیان کرد: با بانک‌های مختلف رایزنی‌هایی انجام شده تا کارمندان دانشگاه علوم پزشکی آبادان که فرزند سوم خود را به دنیا آورده باشند و یا کارمندانی که سال جدید ازدواج کرده‌اند بتوانند وام‌های کم‌بهره‌ای را دریافت کنند.

وی از راه‌اندازی مهدکودک‌ها در بیمارستان و واحدهای مختلف دانشگاه علوم پزشکی آبادان برای نگهداری فرزندان پرسنل خبر داد و تصریح کرد: همچنین ۶۰ بسته جهیزیه را به زوج‌های جوان و کم‌درآمد شادگانی اهدا شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 888391

مهمترین اخبار ایران و جهان: