نیوز سیتی!
08 اسفند 1401 - 16:52

تعدادمراکز مشاوره ازدواج در فردیس توسعه یابد

رئیس دادگستری فردیس گفت: وضعیت دعاوی خانوادگی در شهرستان خوب نیست. باید مراکز مشاوره ازدواج در فردیس را توسعه و مهارت‌های اساسی زندگی را به خانواده‌ها آموزش دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس در فردیس، یوسف رزقی، رئیس دادگستری شهرستان فردیس، در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، با اشاره به نقش شورای فرهنگ عمومی در تشکیل، تحکیم و تعالی بنیان خانواده، اظهار کرد: اگرچه در مرحله تشکیل خانواده دستمان باز نیست، اما برای تحکیم و تعالی خانواده‌ها باید تلاش کنیم و با همه مشکلات موجود در جامعه، راهکار ارائه دهیم.

 وی با بیان اینکه طبق آمار وضعیت دعاوی خانواده در شهرستان خوب نیست، گفت: باید مراکز مشاوره پیش از طلاق را به سمت مراکز مشاوره ازدواج ببریم و تا پیش از رسیدن به مرحله طلاق و بحرانی شدن وضعیت خانواده، به حفظ و تحکیم خانواده کمک کنیم. مراکز مشاوره پیش از ازدواج را می‌توان در قالب بودجه‌های فرهنگی برخی نهادها از جمله شهرداری توسعه ببخشیم.  

این مقام مسؤول بر لزوم ترویج زندگی اسلامی و آموزش مهارت‌های اساسی زندگی به جوانان در جهت تحکیم خانواده تاکید کرد و یادآور شد: با توجه به تغییر سبک زندگی و تهاجمات فرهنگی،آموزش مهارت‌های زندگی به جوانان یک ضرورت است؛ چرا که در بسیاری از موارد، جوانان دانش و مهارت حل و فصل مشکلات را ندارند و هر بروز تنش در خانواده ممکن است به بحران و در نهایت طلاق منجر شود. 

وی ضریب دعاوی طلاقی که در سنوات گذشته مراکز مشاوره پیش از طلاق در شهرستان به سازش رساندند، را ۱۳ تا ۱۶ درصد اعلام کرد و گفت: علاوه بر تلاش برای تشکیل خانواده توسط جوانان، باید تلاش کنیم خانواده های موجود را حفظ کنیم و در این راستا مراکز مشاوره پیش از ازدواج را توسعه ببخشیم. 

رزقی گفت: در راستای تسهیل در ازدواج جوانان هم می توانیم از طریق تعامل با اتحادیه‌ها هزینه مراسم ازدواج را برای جوانان کاهش دهیم.

پایان پیام/

 

 

 

 

 

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1061403

مهمترین اخبار ایران و جهان: