نیوز سیتی!
24 اسفند 1401 - 11:50

آیا عادی سازی روابط اسرائیل با کشورهای عربی در حال احتضار است؟

سفیر رژیم صیونیستی در بحرین در واکنش به توافق ایران و عربستان گفت برای اعلام مرگ روابط تل آویو و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، هنوز زود است و باید منتظر نتایج این توافق ماند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، سفیر رژیم صهیونیستی در بحرین به توافق ایران و عربستان برای احیای روابط دیپلماتیک واکنش نشان داد و درباره تأثیر این توافق بر روابط تل آویو با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس سخن گفت.

بر اساس این گزارش، «ایتان نائیه» سفر رژیم صهیونیستی در بحرین گزارش‌ها درباره مرگ روابط تل آویو با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را تا حد زیادی مبالغه آمیز خواند و گفت: باید منتظر بمانیم و مشاهده کنیم که آیا این توافق، نتایجی در پی دارد یا خیر.

وی در کنفرانس Start-Up Nation Central در بحرین افزود: نمی دانم در آینده چه اتفاقی می‌افتد اما من هنوز آمادگی ندارم مرگ روابط اسرائیل و کشورهای عربی را اعلام کنم.

سفیر صهیونیست تصریح کرد: حضور حدود ۵۳۰ تاجر و بازرگان بحرینی در کنار نخست وزیر و مقامات ارشد حکومتی این کشور و دیدار آنها با حدود ۶۰ نفر از تاجران و مقامات اسرائیلی، نشان دهنده تمایل به پیشبرد روابط تل آویو و منامه است.

نائیه ادامه داد: توافق ایران و عربستان با میانجی گری چین با واکنش‌های زیادی در خاورمیانه مواجه شده، هر چند بیشتر آنچه درباره این توافق نقل شده از سوی ایرانی‌ها بوده است. واضح است که در خصوص روابط ایران و عربستان کدام طرف «عقرب» و کدام طرف «قورباغه» است!

منبع: مهر
شناسه خبر: 1094347

مهمترین اخبار ایران و جهان: