نیوز سیتی!
27 اسفند 1401 - 18:15

همکاری‌های بنیاد مسکن و شهرداری قزوین افزایش خواهد یافت

قزوین- رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: سطح همکاری‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شهرداری قزوین در آینده افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار مهر اکبر نیکزاد در آئین افتتاحیه شش طرح بزرگ شهرداری قزوین که ظهر شنبه در برج تجارت قزوین برگزار شد اظهار کرد: طرح‌هایی که امروز توسط شهرداری قزوین افتتاح می‌شود از جمله افتتاح تقاطع‌های غیرهمسطح برای تسهیل عبور و مرور و افتتاح پروژه‌های فاخر از جمله برج تجارت قزوین با مشخصات خاص طراحی و اجرای آن موجب سربلندی مجموعه شهرداری قزوین است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه قزوین دبیرخانه مجمع جهانی شهر اسلامی است و هرساله مراسم مختلف آدرس گروه بین‌المللی در قزوین برگزار می‌شود این استان در سرفصل‌های متنوعی سرآمد است.

وی بیان کرد: در موضوع گردشگری، مجموعه باراجین که متعلق به همه مردم است و همه می‌توانند از آن استفاده کنند و در موضوع تجارت این برج مایه خیروبرکت خواهد بود و نیز در سایر عرصه‌ها هم امید می‌رود که درخشش قزوین دیده شود.

وی با بیان این نکته که این مجموعه برج تجارت قزوین ۲۳۸ واحد دارد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌منظور برکت داشتن این مجموعه ۲۳۸ بسته معیشتی به این منظور به خانواده‌های نیازمند اهدا خواهد کرد گفت: امیدوارم این مجموعه مرکز خیروبرکت برای قزوین باشد.

این مسئول عنوان کرد: بنیاد مستضعفان و زیرمجموعه آن یعنی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این برج سهمی دارد و در ساخت آن شریک بوده است، همچنین بنیاد مسکن در سالی که گذشت موظف به ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در راستای ساخت یک‌میلیون واحد سالانه طرح ملی مسکن برای مردم بوده که از این تعداد ۳۸۸ هزار واحد محقق شده است و باقی ۱۲ هزار واحد به‌علاوه طرح هزار واحد سال آینده در سال ۱۴۰۲ تحقق می‌یابد و تحویل مردم خواهد شد.

نیکزاد مطرح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سرفصل‌های مختلفی منشأ خیروبرکت است و در حال حاضر در ترمیم و نوسازی و ساخت بافت‌های فرسوده در شهر تهران با شهرداری تهران در حال مشارکت است و هم این امکان برای شهر قزوین نیز وجود دارد.

وی گفت: بنیاد مسکن ۱۱ سال است که در ساخت مترو در شهر تهران فعالیت دارد و خط ۴ مترو تهران نیست به برکت همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فعال شده است.

این مسئول یادآور شد: همکاری در ساخت جاده اهواز -بندر امام، بازسازی مناطق زلزله‌زده در ۲۳ نقطه کشور و… دیگر اقدامات بنیاد مسکن در خدمت مردم است و این ظرفیت در خدمت شورای شهر و شهرداری قزوین هم هست.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1099347

مهمترین اخبار ایران و جهان: