نیوز سیتی!
25 بهمن 1401 - 23:39

امیر سرتیپ اکرمی‌نیا:‌ توانسته‌ایم الگویی کارآمد برای دفاع منطقه‌ای تشکیل دهیم

معاون هماهنگ‌کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، گفت: به واسطه قدرت و اقتدار نیروهای مسلح، توانسته‌ایم الگویی کارآمد برای دفاع منطقه‌ای تشکیل دهیم و از متحدان خود دفاع کنیم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، امیر سرتیپ محمد اکرمی‌نیا معاون هماهنگ‌کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با حضور در ستاد نیروی هوایی در جمع فرماندهان و کارکنان ستاد این نیرو ضمن تبریک روز نیروی هوایی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار کرد: ایام دهه فجر و 22 بهمن ماه فرصتی برای مرور معارف انقلاب اسلامی و رخدادهای قبل و پس از انقلاب است.

وی اظهار کرد: ایران قبل از انقلاب اسلامی دستخوش انحطاط فرهنگی بوده و در یک دوره طولانی 50 ساله کشور به سراشیب انحطاط فرهنگی کشیده شده است که کشف حجاب، جشن‌های 2500 ساله و جشن فرهنگ و هنر شیراز نمایانگر آن انحراف و انحطاط فرهنگی است.

امیر اکرمی‌نیا تصریح کرد: امروز دشمنان با دروغ و تبلیغات به دنبال تطهیر پهلوی‌ها نزد افکار جوانان هستند؛ در حالی که با بررسی عملکرد آنان در می‌یابیم که استبداد، وابستگی و ناکارآمدی از ویژگی‌های بارز نظام‌های قبل از انقلاب بوده است.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: واگذاری قسمت‌های وسیع و مهم از سرزمین ایران همانند هرات، اروندرود، آرارات، بحرین و بخش‌هایی از شرق کشور به کشورهای همسایه از دیگر ویژگی‌های دوران پادشاهان گذشته است. همچنین تحمیل خسارات و تلفات بسیار سنگین طی جنگ‌های جهانی اول و دوم به رغم بی‌طرفی ایران در جنگ‌های یاد شده نشان از بی‌کفایتی و ناکارآمدی پهلوی‌ها دارد.

 امیر اکرمی‌نیا با بیان اینکه آمریکا به واسطه سیاست‌های سلطه‌طلبانه خود همواره در صدد تحقق اهداف استعمارگرانه است خاطرنشان کرد: امروز بحمدالله به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در بیش از چهل حوزه فناوری نوین به رتبه زیر 10 دست‌ یافته‌ایم، که فناوری‌های هسته‌ای، نانو، سلول‌های بنیادی و هوافضا از آن جمله است.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: به واسطه قدرت و اقتدار نیروهای مسلح، توانسته‌ایم الگویی کارآمد برای دفاع منطقه‌ای تشکیل دهیم و از متحدان خود دفاع کنیم و در برابر تهدیدات، بازدازندگی ایجاد نماییم. در مقیاس جهانی توانسته‌ایم بلوک‌بندی قدرت جهانی را که مبتنی بر نظم دوقطبی بود بر هم بزنیم و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند دوقطبی جدید اسلام-استکبار را جایگزین نماییم. 

وی افزود: ماهیت انقلاب اسلامی نرم، فرهنگی و فکری است و با توجه به دستیابی به بازدارندگی دفاعی، مهم‌ترین تهدیدات انقلاب اسلامی در حال و آینده تهدید نرم است و دشمن بر کاربست قدرت نرم متمرکز شده و به دنبال به چالش کشاندن گفتمان انقلاب اسلامی است، گفتمانی که مبتنی بر نظام ولایی، اسلام سیاسی و مردمسالاری دینی است. دشمن سعی می‌کند با یک جنگ ترکیبی گسترده و پیچیده با محوریت نبرد رسانه‌ای، این گفتمان را تضعیف و نابود کند؛ به همین دلیل در اغتشتاشات اخیر بر ارکان و گفتمان نظام متمرکز شدند که البته در محاسبات اشتباه کردند و با حضور مردم با بصیرت در صحنه، ناکام ماندند.

امیر اکرمی‌نیا در پایان افزود: در مقابل جنگ ترکیبی دشمن، جهاد تبیین یک راهبرد اثربخش و خنثی‌کننده است؛ بنابراین ضرورت دارد همه به صورت کنشی و واکنشی به تبیین واقعیات و دستاوردهای نظام بپردازیم تا حرکت انقلاب اسلامی به سمت هدف نهایی که ساخت تمدن نوین اسلامی است تضمین شود.

پایان پیام/
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1039003

مهمترین اخبار ایران و جهان: