نیوز سیتی!
26 خرداد 1402 - 17:12

موشک فتاح نماد دانش بومی است / ایران در اقتدار

سمنان- امام جمعه موقت سمنان ضمن اشاره به پیشرفت های علمی ایران اسلامی، گفت: موشک فتاح نماد دانش بومی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد باقر عبدوس در خطبه‌های نمازجمعه این هفته سمنان به میزبانی مصلای این شهر ضمن اشاره به دانش بومی کشورمان، بیان کرد: پیشرفت‌های چشم گیری به همت تفکر بومی گرایی در کشورمان به دست آمده است.

وی با بیان اینکه موشک فتاح نماد دانش بومی است، ابراز کرد: ایران اکنون در مرحله اقتدار و قدرت قرار دارد.

امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه موشک هایپر سونیک نماد این اقتدار و قدرت است، گفت: دشمنان بدانند علم ایرانیان تا جایی پیشرفت کرده که موشک فتاح با سرعت ۱۶ هزار کیلومتر بر ساعت اهداف را شناسایی و نابود می‌کند.

عبدوس با اشاره به تطهیر دوران پهلوی توسط برخی بیان کرد: روزی که استکبار گران به دنبال استعمار کشور بودند با نمایش ظاهری کشورها را وابسته خود می‌کردند تا جایی که حتی ارتش ایران دست بیگانه بود.

وی با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب ما توان نظامی و دفاعی بالایی داریم آن هم مبتنی بر دانش بومی جوانان مان، گفت: ۱۰ سال قبل آمریکا دانشگاه‌های بزرگ ایران مانند دانشگاه صنعتی شریف را تحریم کرد تا علم در ایران پیشرفت نکند اما امروز شاهد پیشرفت‌های چشم گیر هستیم.

امام جمعه موقت سمنان گفت: ایران اسلامی با وجود تحریم با سخت‌کوشی به دنبال بومی‌سازی انواع فناوری‌ها است در حالی که اگر وابسته به بیگانه بودیم حتی یک قطعه و فناوری ساده را هم به ما نمی‌دادند.

عبدوس به تلاش‌های بیگانگان برای مأیوس کردن مردم ما اشاره کرد و گفت: همه تلاش‌های دشمنان با یک حضور همه جانبه مردم، خنثی شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ کانال تلویزیونی و ماهواره‌ای از سوی بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی در حال پخش برنامه است، گفت: مردم ما بصیر و هوشیار هستند و همواره این توطئه‌ها را خنثی کرده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1288791

مهمترین اخبار ایران و جهان: