نیوز سیتی!
21 دی 1402 - 09:09

احداث بزرگراه نقده-پیرانشهر-تمرچین

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: کل طرح بزرگراه نقده-پیرانشهر-تمرچین ۵۴ کیلومتر بوده که حدود ۲۰ کیلومتر آن زیر بار ترافیک رفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سید محسن حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای طرح راهسازی در ۵ قطعه از محور نقده-پیرانشهر-تمرچین، اظهار داشت: کل این قطعه ۵۴ کیلومتر بوده که حدود ۲۰ کیلومتر آن زیربارترافیک رفته است.

وی افزود: قطعه پنجم این بزرگراه شامل کنارگذر پیرانشهر- تمرچین آماده پیمان سپاری است.

 حمزه لو تصریح کرد: قطعه نخست این محور ۱۰ کیلومتر، قطعه ۲ حدود ۲۳.۵ کیلومتر، قطعه سوم ۵.۵ کیلومتر، قطعه چهارم که ورودی پیرانشهر بوده ۲.۴ کیلومتر و قطعه پنجم حدود ۷ کیلومتر است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی ادامه داد: اجرای عملیات در بزرگراه نقده-پیرانشهر در راستای تسهیل تردد حمل‌ونقل در این مسیر انجام می گیرد تا شاهد کاهش بروز تصادفات و تلفات جاده ای باشیم. 

حمزه‌لو با اشاره به مساله ایمن سازی ورودی روستای گارنا، گفت: مساله مورد توجه این روستا توجه به ایمن سازی برای تردد اهالی بود که با هماهنگی صورت گرفته این مشکل رفع و ایمن سازی مسیر ورودی روستای گارنا انجام شده است. 

وی عنوان کرد: اعتبار مورد نیاز برای اتمام کل طرح بزرگراه نقده-پیرانشهر-تمرچین ۱۲ هزار میلیارد ریال برآورد شده که با تخصیص به موقع شاهد بهره‌برداری از این طرح خواهیم بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1633947

مهمترین اخبار ایران و جهان: