نیوز سیتی!
22 دی 1402 - 16:47

خانواده‌ها به تلاوت دسته جمعی قرآن اهتمام داشته باشند

دانش آموخته علوم قرآنی پایبندی به تلاوت قرآن بویژه به صورت دسته جمعی و همراه با اعضای خانواده، از رسانه ها و بویژه رسانه ملی خواست با تولید محتوا و میان برنامه هایی شبیه میان برنامه ارائه احکام، به ترویج و تعمیق فرهنگ قرآنی در جامعه کمک کنند.

طاهره روحانی پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با بیان این که به عنوان یک بانوی خانه دار در مسابقات قرآن کریم شرکت می کند خاطر نشان کرد: لطف خدا بود که مرا به سمت و سوی قرآن کشاند و البته توجه خانواده نیز در این امر بی تأثیر نبود.

وی با بیان این که از شهرستان مرودشت استان فارس به مرحله نهایی بخش معارفی مسابقات قرآن کریم در قم راه یافته است افزود: علاقه به قرآن و آموختن معارف قرآنی سبب شد تا رشته علوم قرآنی را در دانشگاه دنبال کنم.

وی با تصریح بر این که تک تک آیات نورانی قرآن، درس زندگی است ادامه داد: تردیدی نیست که انسان می تواند از هر بار خواندن قرآن، نکات جدیدی بیاموزد و در زندگی خود به کار گیرد.

روحانی پور با تأکید بر این که باید با آیات قرآن در طول زندگی مأنوس بود اضافه کرد: همه فعالان قرآنی و افراد آشنا به معارف قرآن می توانند نکات درس آموز آیات قرآن را در خانواده های خود ترویج و به گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه کمک کنند.

وی درباره دیگر راهکارهای ترویج معارف و فرهنگ قرآن در جامعه گفت: طرح های متنوعی از سوی نهادهای مختلف در این زمینه اجرایی شده است که یکی از بهترین آن ها، طرح مترجمی زبان قرآن است که علاوه بر ترجمه، به تفسیر و تلاوت مفهمومی آیات روحبخش قرآن کریم توجه دارد و خود من استفاده های بسیاری از این طرح داشته ام؛ ضمن آن که برگزاری مسابقات قرآنی متنوع در طول سال و به شکل مستمر، یکی دیگر از راهکارهای ترویج بیشتر معارف قرآنی در جامعه است.

این بانوی راه یافته به مرحله نهایی بخش معارفی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن همچنین به راهکارهای ارتقای این مسابقات توجه داد و اظهار کرد: لازم است تا متسابقین و شرکت کنندگان در این مسابقات بتوانند از مسیر برگزاری کلاس های تخصصی و جلسات آموزشی، از محضر استادان مختلف قرآنی بهره گیرند و به پاسخ پرسش های خود دست یابند؛ ضمن آن که اگر  منابع مربوط به مسابقات سال آینده از همین حالا اعلام و معرفی شود، قطعا شرکت کنندگان می توانند با فراغ بال به آماده سازی خود بپردازند.

روحانی پور در ادامه عنوان کرد: بنده خوشحالم از این که به دانسته های قرآنی خود اضافه کرده ام و هم ناراحتم از این که طی چند روز آینده، این جمع قرآنی تمام می شود و باید تا سال بعد برای راه اندازی دوباره این جمع ها و محفل ها منتظر بمانیم.

وی درباره ارتقای بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه هم پیشنهاد داد ضمن کاستن از حجم منبع امتحانی و باز بودن بیشتر دست متسابق برای مراجعه به منابع گسترده تر تفسیری، مراحل کتبی و شفاهی این مسابقات هم تفکیک و به فاصله دو تا سه ماه برگزار شود.

این بانوی فعال قرآنی همچنین خواستار استفاده از تفسیر نور استاد قرآئتی به عنوان یک تفسیر کاربردی در مسابقات قرآنی شد و گفت: با توجه به این که آیات مختلف قرآن به موضوعات مختلف سبک زندگی می پردازد، استفاده از این تفسیر کاربردی می تواند سبب جذب افراد بیشتر به قرآن حکیم شود.

روحانی پور همچنین ضمن دعوت از همگان برای پایبندی به تلاوت قرآن بویژه به صورت دسته جمعی و همراه با اعضای خانواده، از رسانه ها و بویژه رسانه ملی خواست با تولید محتوا و میان برنامه هایی شبیه میان برنامه ارائه احکام، به ترویج و تعمیق فرهنگ قرآنی در جامعه کمک کنند.

پایان پیام/ 78036

منبع: فارس
شناسه خبر: 1635247

مهمترین اخبار ایران و جهان: