نیوز سیتی!
02 خرداد 1402 - 15:48

اقدامات مکمل برای احیای خلیج گرگان در دست پیگیری است

گرگان- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: اقدامات مکمل مانند پمپاژ آب از دریای خزر و تأمین حقابه قره سو برای احیای خلیج گرگان در سفر دوم رئیس جمهور پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمهدی مهیایی بعدازظهر سه‌شنبه در نخستین همایش ملی پارک‌های ملی و مناطق تحت حفاظت در پارک ملی گلستان اظهارکرد: اگر در احیا و آبگیری خلیج گرگان تعلل می‌شد این منطقه به کانونی برای ایجاد ریزگردهای بشدت خطرناک تبدیل می‌شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان افزود: در سفر اول رئیس جمهور به گلستان با اختصاص ۳۵۰ میلیارد تومان عملیات لایروبی کانال آبرسان آشور آغاز شده و هم اکنون به ۸۰ درصد پیشرفت رسیده است.

وی افزود: مقرر است در سفر دوم رئیس جمهور به گلستان اقدامات تکمیلی برای احیای خلیج گرگان مانند پمپاژ آب از دریای خزر به خلیج گرگان و همچنین تأمین حق آبه قره سو و نکا رود در دستور کار قرار گرفته و پیگیری شود.

مهیایی گفت: خشکسالی و کمبود آب و تهدید جنگل‌ها و مراتع، لایروبی‌نشدن رودخانه‌ها و پساب کارخانه‌ها از دیگر مشکلات زیست محیطی استان است که حل آن در اولویت دولت سیزدهم قرار دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان بیان کرد: اجرای طرح‌ها آبخیزداری و آبخوانداری برای جلوگیری از فرسایش خاک سال گذشته توسط وزیر کشور ابلاغ شد و گلستان هم اجرای طرح مدیریت جامع را با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط مانند منابع طبیعی و آبخیزداری، حفاظت محیط زیست و جهاد کشاورزی آغاز کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1233491

مهمترین اخبار ایران و جهان: