نیوز سیتی!
21 اردیبهشت 1402 - 10:28

گردشگری یکی از مزیت‌های نسبی مریوان است/بازدید بالغ بر یک میلیون مسافر از مریوان در تعطلات امسال

فرماندار مریوان با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی و ظرفیت‌های طبیعی گردشگری، گفت: گردشگری یکی از مزیت‌های نسبی این شهرستان است که زمینه‌ساز توسعه و رونق‌بخش مریوان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مریوان، اسماعیل احمدی صبح امروز در نشست با خبرنگاران رسانه‌ها در سنندج اظهار داشت: امسال در تعطیلات نوروز و سه روزه عید فطر بیش از سه میلیون مسافر از مریوان بازدید کردند که مدیون برنامه‌ریزی و اهتمام مجموعه‌ای از دستگاه‌های اجرایی است.

به گفته وی، مریوان یکی از مراکز فرهنگی است و نیاز است به ظرفیت‌های آن توجه شود.

فرماندار مریوان ادامه داد: مریوان پایتخت تئاتر خیابانی ایرانی و غرب آسیاست که هر ساله جشنواره آن در شهر مریوان برگزار می‌شود.

وی همچنین افزود: مریوان از ادبا و هنرمندان و فرهیختگان مشهوری برخوردار است که ماموستا ناری را می‌توان سعدی کردستان نامید.

وی ادامه داد: مریوان یکی از قطب‌های گردشگری مذهبی است که امسال پیش‌بینی می‌شود ۳۰۰ هزار زائر مذهبی از مسیر باشماق اربعین را تجربه کنند.

فرماندار مریوان تصریح کرد: گردشگری مریوان جزو جذابیت‌های گردشگری است، عسل مریوان از بهترین عسل‌های ایران است، قطب تولید انگور سیاه کشور لست و امسال بصورت پایلوت جشن انگور برگزار خواهد شد.

احمدی خاطرنشان کرد: گردشگری ورزشی نیز از جذابیت‌های ویژه‌ای برخوردار است طوریکه سال گذشته ۸۲ ورزشکار از کشورهای جهان مسابقات پاراگلایدر در این شهرستان برگزار شد و امسال نیز دومین دوره ان برگزار می‌شود.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1204503

مهمترین اخبار ایران و جهان: