نیوز سیتی!
13 دی 1401 - 11:58

جان فدا | حفظ نظام چه ارزشی دارد؟

سردار قاسم سلیمانی در بخشی از خاطرات خود نوشته است: این نظام هم دیروز ارزش این را داشت که هزاران نفر برای آن شهید بشوند، هم امروز ارزش این را دارد که هزاران نفر دیگری در راه آن شهید بشوند. چون نظام اسلامی است.

گروه سیاسی خبرگزاری فارس: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران و سیدالشهدای محور مقاومت در بخشی از خاطرات خود مطالبی را درباره ارزش حفظ نظام عنوان کرده است.

گزیده خاطرات سردار سلیمانی درباره ارزش حفظ نظام به شرح زیر است:

امروز دفاع از نظام اسلامی، مساوی است با دفاع از اسلام. چرا امام فرمود دفاع از نظام از اوجب واجبات است و هیچ واجبی به پای دفاع از نظام نمی رسد؟ آن را از نماز واجب تر دانست. نماز اگر قضا شد، امکان قضای مجدد آن وجود دارد؛ اما
نظام اگر آسیب دید، نماز آسیب می‌بیند، دین آسیب‌ می‌بیند.

ما یک خرمن از آتش در اطرافمان وجود دارد. نگاه بکنید! این [وضع] عراق است، این افغانستان است، این پاکستان است که صاحب بمب اتمی است، این قفقاز است، این ترکیه است. این وضع اطراف ما است. این کشور که این قدر ثبات دارد، آرامش دارد، امنیت دارد، این ممزوجیت اسلام با ملیت است.

ما نظام مان را با کجا مقایسه می‌کنیم؟ با کجا می‌خواهیم مبادله کنیم؟ با ترکیه؟ جمهوری اسلامی با کدام نظام قابل مقایسه است؟ این حجم زیبایی از آزادی، از رشد علمی، از امنیت و آرامش و سطوح گوناگون و مختلف دیگر؟

این نظام هم دیروز ارزش این را داشت که هزاران نفر برای آن شهید بشوند، هم امروز ارزش این را دارد که هزاران نفر دیگری در راه آن شهید بشوند. چون نظام اسلامی است.

چه ارزشی دارد پاسپورت ما را کسی قبول دارد یا ندارد؟ این مطلب مهم است؛ اما آیا مهم تر از عزت ما است؟ عزت ما و عزت این ملت و استقلال این ملت امروز بر هر چیزی ارجحیت دارد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 951947

مهمترین اخبار ایران و جهان: