نیوز سیتی!
17 بهمن 1401 - 00:31

اعزام 50 دستگاه ماشین‌آلات سنگین از 6 استان برای برف‌روبی در «کوهرنگ»

فرماندار شهرستان کوهرنگ گفت: در پی بارش اخیر 50 دستگاه لودر، گریدر، بولدوزر، نمک‌پاش و کامیون از ۶ استان اصفهان، خوزستان، یزد، بوشهر، فارس و ایلام برای کمک به شهرستان کوهرنگ اعزام شد.

شهباز اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: متوسط بارش برف در شهرستان کوهرنگ ۲ متر بوده و در مناطق صعب‌العبور و گردنه‌ها ارتفاع برف بین ۳.۵ تا ۹ متر گزارش شده است.

فرماندار شهرستان کوهرنگ خاطرنشان کرد: در این بارش بی‌سابقه مدیریت بحران با تمام تجهیزات و نیروها پای کار بود و تا جایی که امکان داشت از ظرفیت شهرستان و در باقی موارد از ظرفیت شهرستان‌‌ها و استان‌های معین استفاده شد.

وی افزود: از ۲۳۲ روستای این شهرستان ۱۷۰ روستا در معرض برف شدید قرار گرفت و راه ارتباطی ۱۰۰ روستا مسدود شد که بعد از ۲۴ ساعت ۵۰ درصد مسیرهای روستاها و باقی مسیرها طی چهار روز بازگشایی شد.

اکبری با اشاره به وجود سه گردنه استراتژیک بین استانی در شهرستان کوهرنگ بیان کرد: گردنه چری، تازار و شاه‌منصوری حدود چهار روز به طور کامل بسته بودند که چری و تاراز بازگشایی شدند اما گردنه شاه‌منصوری همچنان مسدود است.

وی اظهار داشت: ۵۰ دستگاه لودر، گریدر، بولدوزر، نمک‌پاش و کامیون از استان‌های اصفهان، خوزستان، یزد، بوشهر، فارس و ایلام برای کمک به شهرستان کوهرنگ اعزام شدند‌.

اکبری تصریح کرد: با بارش بی‌سابقه برف در شهرستان کوهرنگ ۹۰ درصد این شهرستان مشکلی در تامین آب، برق و گاز نداشت و مشکل در ۱۰ درصد مناطقی که با قطعی روبرو بودند پس از سه روز برطرف شد.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1021391

مهمترین اخبار ایران و جهان: