نیوز سیتی!
08 آبان 1402 - 13:34

کمبود شکر و گرانفروشی در مهد شکر ایران

استان خوزستان به عنوان بزرگترین تولیدکننده شکر در کشور، با چالش کمبود شکر و گرانفروشی آن دست به گریبان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، استان خوزستان به عنوان بزرگترین تولیدکننده شکر در کشور، با چالش کمبود شکر و گرانفروشی آن دست به گریبان است.

استاندار خوزستان ضمن اشاره به وجود مشکل در تأمین شکر مصرفی مردم، خواستار رسیدگی جدی مسئولان ذی‌ربط شد. وی تأکید کرد که باید شکر موجود در انبارهای استان،، براساس اختیارات قانونی ابتدا باید در همین استان توزیع شود.

محراب تصریح کرد: وقتی در بازار استان که خود تولیدکننده شکر است با مشکل مواجه باشیم، بدیهی است که مردم از مدیران خود گلایه می‌کنند. 

همچنین رئیس سازمان صنعت و معدن خوزستان از توزیع قطره‌چکانی شکر و عدم تأمین نیاز بازار خبر داد. وی گفته است برای آنکه بازار شکر استان به تعادل برسد، قرار بود ۲۰ هزار تن شکر برای حوزه‌های صنف و صنعت تامین شود اما علی رغم تلاش‌ها این کار انجام نشد از این رو در تامین شکر بازار استان با مشکلاتی مواجه هستیم.

بر اساس گفته‌های مسئولان جهادکشاورزی خوزستان، برخی فروشندگان نیز شکر فله را تا 2 هزار تومان گران‌تر از قیمت مصوب به مشتریان ارائه می‌دهند و شکر فله سر از قنادی‌ها درآورده است.

از سوی دیگر علی‌رغم ظرفیت 800 هزار تنی تولید شکر، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر از تولید 420 هزار تنی سال گذشته خبر داده و کاهش تولید را ناشی از خشکسالی دانسته است. 

به نظر می‌رسد با وجود ظرفیت بالای تولید، مشکلاتی همچون کمبود عرضه، توزیع نامناسب و نظارت ضعیف، منجر به بروز چالش کمبود و گرانی شکر در خوزستان شده است. انتظار می‌رود مسئولان هرچه سریع‌تر در جهت رفع این موانع و تأمین شکر مورد نیاز مردم با قیمت مناسب اقدام کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1555303

مهمترین اخبار ایران و جهان: