نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 20:21

شافعی: دیپلماسی پارلمانی تقویت‌کننده مناسبات دولت‌های ایران و امارات است

مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی، گفت: دیپلماسی پارلمانی اهمیت بسیار زیادی در تقویت روابط دو کشور دارد و تعمیق روابط مجلس شورای اسلامی با مجلس شورای امارات متحده عربی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، «سیف محمد عبید الزعابی» سفیر امارات متحده عربی در تهران با کاظم شافعی مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی دیدار و در خصوص موضوعات دوجانبه گفت‌وگو کردند.

شافعی ضمن تأکید بر گسترش مناسبات ایران و امارات، اظهار کرد: دیپلماسی پارلمانی اهمیت بسیار زیادی در تقویت روابط دو کشور دارد و تعمیق روابط مجلس شورای اسلامی با مجلس شورای امارات متحده عربی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی، دیپلماسی پارلمانی را تقویت‌کننده مناسبات دولت‌های ایران و امارات برشمرد و بیان کرد: در راستای تحکیم و استمرار همکاری‌های دو‌جانبه، جمهوری اسلامی ایران از تعمیق روابط با امارات استقبال می‌کند.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های سفیر امارات متحده عربی در پیشبرد مناسبات و همکاری‌های مورد اهتمام دو کشور، افزود: تحقق افزایش سطح روابط دو کشور که مورد انتظار مقامات عالی دو کشور است به تقویت تعاملات و افزایش مناسبات در حوزه‌های مختلف نیاز دارد.

شافعی ادامه داد: تعاملات پارلمانی دو کشور مقدمه‌ای بر تقویت مراودات در حوزه‌های مختلف به شمار می‌رود که بر مناسبات ایران و امارات متحده عربی اثر مثبت دارد.

مدیرکل امور بین‌الملل مجلس، در پایان نسبت به تبادل هیأت‌های پارلمانی در سطوح مختلف برای تعمیق مناسبات دو کشور ابراز امیدواری کرد و گفت: ارتباطات و رایزنی‌های پارلمانی مقدمه‌ای بر تبادل گروه‌های دوستی پارلمانی و تشکیل کمیسیون‌های تخصصی بین جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی است.

«سیف محمد عبید الزعابی» سفیر امارات متحده عربی در تهران نیز در این دیدار، اظهار کرد: تقویت و تحکیم مراودات پارلمانی با جمهوری اسلامی ایران برای امارات از اهمیت بالایی برخوردار است.

سفیر امارات متحده عربی با اشاره به مثبت بودن فضای مناسبات دو کشور بیان کرد: ملاقات مقامات پارلمانی ایران و امارات، حاوی پیام‌های مهم و گسترده‌ای در سطح دو کشور است و منجر به توسعه و تعمیق روابط با کشورهای حوزه خلیج فارس می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1474003

مهمترین اخبار ایران و جهان: