نیوز سیتی!
13 مهر 1402 - 22:18

فعالیت ۸۰ مرکز مشاوره با محوریت مساجد در قم

معاون اجتماعی فرهنگی و زیارت استاندار قم بر فعالیت ۸۰ مرکز مشاوره با محوریت مساجد در قم اشاره کرد و گفت: یکی از موثرترین روش‌ها برای جلوگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی، ارائه مشاوره و تبلیغ چهره به چهره است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، ابوالقاسم مقیمی امروز در آیین افتتاحیه پنجمین دوره استانی تربیت راهنمای خانواده که در فرهنگسرای جوان قم برگزار شد، گفت: در سال‌های اخیر راه‌های مختلفی برای برخورد با آسیب‌های اجتماعی پیش‌بینی شده، اما می‌توان گفت بهترین روش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی «مربی محور» عمل کردن و دوره آموزشی برگزار کردن است که پس از آن ارائه مشاوره و تبلیغ چهره به چهره بسیار اثرگذار می‌باشد.

معاون اجتماعی فرهنگی و زیارت استاندار قم بر میزان اهمیت و نقش مشاوره بین عموم مردم تاکید کرد و افزود: انجام مشاوره فردی یکی از بهترین روش های رفع و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی است و برگزاری دوره‌های آموزشی برای مشاوران به صورت مداوم و پیوسته با پرداختن به موضوعات و مسائل روز جامعه، بسیار راهگشا است.

وی عنوان کرد: خوشحالیم که با برگزاری دوره‌هایی همچون دوره تربیت راهنمای خانواده، متدینین جوان برای برخورد با آسیب‌های اجتماعی آموزش می‌بینند و با دانش و علم لازم و روحیه جهادی به نقش‌آفرینی در این زمینه خواهند پرداخت.

معاون استاندار قم بیان کرد: امیدواریم این دوره، پیشران خوبی برای حل آسیب‌های اجتماعی در استان قم باشد؛ ما در قرارگاه ۱۹ دی اجتماع دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی و دولتی استان را در حوزه آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی داریم که بدون شک تعلیم مشاوران عالم، شایسته و دلسوز قرارگاه ۱۹ دی را در این امر مهم یاری می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت ۸۰ مرکز مشاوره عمدتاً با محور مساجد در استان قم، ادامه داد: راه‌اندازی هرچه بیشتر مراکز مشاوره و راهنمای خانواده با محوریت مساجد در همه محلات استان قم دارای اهمیت است که الحمدلله شاهد اتفاقات مناسبی طی چند سال گذشته در استان هستیم و قدردان زحمات و تلاش‌های همه گروه‌های مردمی و متخصصان این حوزه برای رفع آسیب‌ها هستیم.

پایان پیام/۷۸۰۳۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1528391

مهمترین اخبار ایران و جهان: