نیوز سیتی!
17 مهر 1402 - 20:22

پیکر پاک شهید رضا طاقتی در دزفول تشییع می‌شود

پیکر پاک و مطهر شهید رضا طاقتی از جانبازان 70 درصد دوران هشت سال دفاع مقدس استان خوزستان با حضور اقشار مختلف مردم در دزفول تشییع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از دزفول، پیکر پاک و مطهر شهید رضا طاقتی از جانبازان 70 درصد دوران هشت سال دفاع مقدس استان خوزستان با حضور اقشار مختلف مردم در دزفول پایتخت مقاومت ایران تشییع می‌شود.

این برنامه روز سه‌شنبه 18 مهرماه سال 1402 از ساعت 9 صبح آغاز می‌شود و مردم شهیدپرور شهرستان دزفول در کنار خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، جانبازان و بسیجیان با جانباز شهید رضا طاقتی وداع می‌کنند.

آیین تشییع پیکر پاک و مطهر جانباز شهید رضا طاقتی از مقابل آستان مقدس حضرت سبز قبا(ع) در دزفول آغاز می‌شود که مردم خوزستان این لاله گلگون را تا دروازه‌های بهشت بدرقه می‌کنند.

پس از برگزاری آیین تشییع، پیکر پاک و مطهر جانباز شهید رضا طاقتی به گلزار شهدای بهشت علی دزفول منتقل می‌شود و پس از وداع خانواده و بستگان در کنار دیگر شهیدان آرام می‌گیرد.

 

شهید رضا طاقتی بسیجی و جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس شهرستان دزفول است که در دوران هشت سال دفاع مقدس همگام با دیگر رزمندگان در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت و به نبرد با دشمن پرداخت.

پس از حضور در جبهه این دلیرمرد خوزستانی در روز یازدهم آذر ماه سال 1361 در منطقه عملیاتی پاسگاه شرهانی از نواحی مختلف بدن از جمله جمجمه، سر، دست، پای چپ و چشم مجروح شد و مدال جانبازی را به گردن آویخت.

جانباز شهید رضا طاقتی در سال 1346 دیده به جهان گشود و پس از تحمل 41 سال درد و رنج مجروحیت در سن 56 در شهرستان دزفول شهد شیرین شهادت را نوشید و به همرزمان شهیدش پیوست.

پایان پیام/72075

منبع: فارس
شناسه خبر: 1533147

مهمترین اخبار ایران و جهان: