نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 13:56

اتمام ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی استان تهران در سال ۱۴۰۱

تهران- معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از اتمام ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی استان در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی شیرین ظهر شنبه در جمع خبرنگاران از اتمام ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان تهران در سال ۱۴۰۱ خبر داد و اظهار داشت: ارزیابی عملکرد ۶۸ دستگاه اجرایی استان تهران در دو محور عمومی و اختصاصی صورت گرفته است.

شیرین بیان داشت: در شاخص‌های اختصاصی، «اهداف پیش بینی شده» و «عملکرد دستگاه اجرایی در قلمرو وظایف اصلی» و در شاخص‌های عمومی نیز کارکرد دستگاه‌های اجرای در سه محور اصلی شامل «رضایتمندی مردم از دستگاه‌های اجرایی»، «بهره وری و تعالی سازمانی» و «عدالت» مبتنی بر ۱۶ شاخص و ۴۲ سنجه، مورد بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی در گروه‌های شش گانه ارزیابی شامل «زیربنایی و توسعه زیرساخت»، «تولیدی و خدماتی»، «فرهنگی، علمی و آموزشی»، «سلامت و رفاه اجتماعی»، «عمومی، امنیتی و قضائی» و «اقتصادی و مالی» تقسیم بندی شده و از برترین‌های آنها تقدیر به عمل می‌آید.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در ادامه عنوان داشت: دستگاه‌های اجرایی در محورهای ویژه استان تهران شامل «تحقق مصوبات سفرهای ریاست جمهوری»، «مشارکت در تحقق شعار سال»، «پاسخگویی»، «ایجاد اشتغال»، «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» و «مشارکت در نظام آمار و اطلاعات، برنامه ریزی و تصمیم گیری استان» مورد ارزیابی قرار گرفته اند که دستگاه‌های برتر در قالب شاخص‌های ترکیبی معرفی می‌شوند.

شیرین گفت: علاوه بر این، در جشنواره امسال یکی از طرح‌های پژوهشی که مبتنی بر مسائل استان تهران اجرا شده است، انتخاب و معرفی خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: دبیرخانه شهید رجایی استان تهران آمادگی دارد از نظرات خبرگان، نخبگان دانشگاهی و اقشار مختلف مردم شریف برای بهبود فرایند آسیب شناسی و شاخص‌های ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۲ استفاده کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1481247

مهمترین اخبار ایران و جهان: