نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 11:25

محموله های محرمانه نیروی فضایی آمریکا به فضا رفتند

یک موشک اطلسV چند محموله محرمانه برای نیروی فضایی آمریکا را به مدار زمین برد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، به نظر می رسد نیروی فضایی آمریکا قرار است برای محافظت از منابع ملی به چشم اندازی بی سابقه از دوردست ترین مدار زمین دست یابد.

شرکت «یونایتد لانچ آلیانس»(ULA) ماموریت چند محموله ای Silent Barker را برای نیروی فضایی آمریکا و دفتر شناسایی ملی این کشور(NRO) به مدار زمین برد.

طی این ماموریت یک موشک اطلسV در ساعت ۱۲:۴۷ دقیقه به وقت گرینویچ از مقر فضایی کیپ کاناورال به فضا پرتاب شد.

ULA به درخواست نیروی فضایی آمریکا و NRO چند دقیقه پس از پرتاب موشک، پخش زنده عملیات را متوقف کرد. عملیات مذکور پس از چند روز تاخیر انجام شد. نخست قرار بود موشک در ۲۹ آگوست به فضا ارسال شود اما به دلیل تندباد آیدالیا ماموریت به تاخیر افتاد. تلاش برای پرتاب دوباره موشک در ۹ سپتامبر نیز به دلیل یک اختلال فنی لغو شد.

ماموریت «سایلنت بارکر» عملیات یکی مانده به آخر ( همچنین هجدهمین ماموریت) موشک اطلسV برای سازمان NRO است که از مقر فضایی کیپ کاناورال به فضا انجام می شود. ULA به زودی این موشک را با نسخه جدید Vulcan Centaur تعویض می کند.

ماموریت مذکور چند محموله محرمانه را به مدار زمین و ارتفاع ۳۵ هزار و ۷۸۶ کیلومتری سطح کره خاکی خواهد برد.

جنرال مایکل گوتلین فرمانده سیستم های فضایی در نیروی فضایی آمریکا در یک تله کنفرانس خبری پیش از انجام ماموریت «سایلنت بارکر» اعلام کرد ماموریت مذکور با هدف جلوگیری ازتهاجم انجام می شود تا دشمنان احتمالی آمریکا مطلع شوند نیروی فضایی این کشور از رویدادها در مدارژئوسنکرون زمین باخبر است.

در حقیقت ماموریت سایلنت بارکر مراقب ماهواره هایی است که موقعیت خود را برای دسترسی به چشم انداز بهتر یا حتی انجام حملات متقابل تغییر می دهند.

البته قابلیت های دقیق ماهواره های «سایلنت بارکر» هنوز مشخص نشده است. البته مقامات تایید کرده اند این ماموریت شامل چند محموله است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1494176

مهمترین اخبار ایران و جهان: