نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 16:43

قاضی‌زاده: پیش از دولت سیزدهم فقط 20 درصد قوانین ایثارگران محقق شده بود+فیلم

رئیس بنیاد شهید گفت: تا پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم کم‌تر از ۲۰ درصد قوانین مربوط به ایثارگران به طور کامل اجرا شده بود که این امر باعث نارضایتی عمومی شده بود. با این حال بعد ۲ سال آن را به بیش از ۳۰ درصد رساندیم.

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون رئیس‌جمهور، در نمایشگاه «روایت خدمت» که به مناسبت هفته دولت برپا شده است، نکاتی درباره عملکرد بنیاد شهید در ۲ سالی که از انتصاب دولت سیزدهم گذشته را عنوان کرد. 

رئیس بنیاد شهید درباره تنوع خدمات این بنیاد توضیح داد: در ابتدا که بنده وارد بنیاد شهید شدم، یک گزارش شناخت از وضعیت امور مربوط به ایثارگران تهیه کردیم که یکی از بخش‌هایش این بود که چقدر از قوانین مصوب الزام‌آور در جامعه ایثارگری اجرا شده است. در آن گزارش متوجه شدیم تا آن زمان کم‌تر از ۲۰ درصد قوانین مربوط به ایثارگران به طور کامل اجرا شده است. با این حال بعد ۲ سال آن را به بیش از ۳۰ درصد رساندیم.

وی تبعات این اتفاق را اینگونه عنوان کرد: معنای این اتفاق آن است که یک حقوقی برای ایثارگران ایجاد شده، ولی محقق نشده است که این امر باعث نارضایتی عمومی شده بود. 

قاضی‌زاده افزود: به همین دلیل بنیاد در مرحله اول درصدد دقیق‌سازی آنچه در آن اتفاق افتاده برآمد. بسیاری از قوانین ما دارای آیین‌نامه مصوب نبود و با پیگیری‌هایی انجام شده، آیین‌نامه‌های آن نگاشته شد و به تصویب دولت رسید تا ابعاد آن دقیق شود. 

معاون رئیس‌جمهور تصریح کرد: مرحله دوم این بود که با حمایت مجلس و دولت تلاش شود تا این اتفاقات تأمین مالی شوند. بودجه ما نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از ۲ و نیم برابر رشد کرده است. از سال‌های بعد از انقلاب تقریباً چنین توجهی از جانب دولت‌ها و مجلس نسبت به حوزه ایثار و شهادت اتفاق نیافتاده بود. 

وی در پایان بیان کرد: جامعه هدف ما ۳ و نیم میلیون نفر شامل بچه، بزرگسال، زن، مرد و... در اقصی نقاط کشور هستند که هم وظیفه تکریم این عزیزان را بر عهده داریم، هم وظیفه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را.

فیلم این سخنان را اینجا ببینید:

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1477532

مهمترین اخبار ایران و جهان: