نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 12:48

ورود 4 هزار زائر پیاده برای روز زیارتی امام رضا (ع)

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا (ع) گفت: بعد از دهه کرامت ، ورود زائران پیاده همچنان ادامه دارد و آمار تشرف زائران پیاده برای روز زیارتی ثامن الحجج (ع) به 4 هزار نفر می رسد.

حسین رضایی در گفت و گو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: پس از ایام دهه کرامت همچنان تعداد زیادی از زائران پیاده به مشهد مقدس وارد می شوند.

وی افزود: تا روز قبل از ۲۳ ذی القعده ۳ هزار و ۶۵۰ زائر پیاده وارد مشهد شده اند و این آمار همچنان اضافه می شود. به طوری که تا روز ۲۵  ذی القعده نزدیک به ۴ هزار زائر پیاده وارد مشهد می شوند. این آمار از روز بعد از ولادت امام رضا (ع) محاسبه می شود که تعداد زیادی از زائران برای مناسبت های ماه ذی القعده وارد مشهد مقدس شده اند.

رضایی ادامه داد: همان طور که در ایام دهه کرامت، ایستگاه های استقبال از زائران پیاده را داشتیم، اکنون نیز ایستگاه های ثابت ما در جاده نیشابور فعال هستند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا (ع) با بیان این که زائران معمولاً از شهرهای خراسان رضوی عازم مشهد می‌شوند، گفت: از شامگاه گذشته تا امروز نیز زائران از شهرهای طرقبه، کلات، سرخس، شاندیز، فریمان، گناباد و تربت حیدریه عازم مشهد شده‌اند. همچنین حدود ۲۰۰ زائر از کشور عراق به مشهد مقدس وارد شده اند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1280176

مهمترین اخبار ایران و جهان: