نیوز سیتی!
18 مهر 1402 - 18:32

زلزله زدگان افغانستان درحال اسکان اضطراری هستند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: درحال حاضر زلزله زدگان ولایت هرات افغانستان درحال اسکان در چادرها هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تایباد، محسن ذاکریان قبل از ورود به افغانستان در مرز دوغارون در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اکنون اسکان زلزله زدگان افغانستانی در اولویت قرار دارد و امدادگران اعزامی از ایران در ولایت هرات درحال برپایی اردوگاه برای آوارگان هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی افزود: مناطق آسیب دیده از مرحله اوج بحران گذر کرده اند و علاوه بر اسکان اضطراری مردم در اردوگاه، تامین مواد غذایی و تغذیه آنها هم در دستورکار قرار دارد.

وی ادامه داد: در بازدید از بیمارستان منطقه ای هرات و دیداری که با وزیر بهداشت و درمان (صحت عامه) افغانستان صورت گرفت، آمادگی هلال احمر ایران برای اعزام گروه های درمانی و ارسال کمک های دارویی اعلام شد.

ذاکریان بیان کرد: نیروهای هلال احمر ایران که از استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی اعزام شده بودند، بلافاصله عملیات جستجو و نجات را در روستاهای نایب رفیع، سیاه آب و کشکک در شمال غرب ولایت هرات آغاز کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی تصریح کرد: تعداد ۱۰ گروه امداد و نجات، ۶ قلاده سگ زنده یاب و ۲۱ خودروی عملیاتی به همراه 5 محموله زیستی شامل چادر، موکت، پتو، ظرف غذا و بسته غذایی در ۲ روز گذشته به افغانستان ارسال شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: با هماهنگی با مسئولین افغانستانی و کمک افراد محلی، گروه هلال احمر ایران با امکانات و تجهیزات خود نسبت به یافتن افراد زیر آوار و کمک به مصدومین حادثه اقدام می کرد.

ذاکریان خاطرنشان کرد: تعداد ۸ روستا در ولایت هرات افغانستان به صورت کامل و حدود ۱۰ روستا به صورت نسبی تخریب شده اند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1534232

مهمترین اخبار ایران و جهان: