نیوز سیتی!
16 آبان 1402 - 11:21

کاهش 26 درصدی آمار تصادفات فوتی در تهران

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور پایتخت از کاهش 26 درصدی آمار تصادفات فوتی در تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سرهنگ رابعه جوانبخت رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در اخبار شبکه پنج به موضوع کاهش تصادفات در شهر تهران پرداخت و گفت: بررسی آمار تصادفات در شهریور ماه 1402 حکایت از این دارد که با یک کاهش مطلوب 26 درصدی در متوفیان تصادفات شهر تهران مواجه هستیم. 

وی ادامه داد: این عدد، عددی مناسب است چرا که در بحث تصادفات فوتی 26 درصد کاهش داشته‌ایم؛ همچنین در تصادفات جرحی 8 درصد و در مجموع تصادفات خسارتی هم شاهد کاهش 16 درصدی در شهریور ماه بودیم. 

سرهنگ جوانبخت اظهار امیدواری کرد: همان طور که در شهریور ماه با بحث کاهش تصادفات مواجه بودیم با رعایت نکات ایمنی از سوی رانندگان بتوانیم این تداوم کاهش را در ماه‌های دیگر نیز شاهد باشیم. 

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: با توجه به اینکه رتبه اول تصادفات شهر تهران به موتورسیکلت سواران اختصاص دارد امیدواری پلیس این است که با استفاده موتورسواران از کلاه ایمنی در 6 ماهه دوم سال به دلیل کاهش درجه حرارت و افزایش مقبولیت استفاده از کلاه ایمنی، شاهد کاهش مجروحان و متوفیان تصادفات موتورسیکلت در سطح شهر تهران باشیم. 

وی گفت: از رانندگان می‌خواهیم که با رعایت سرعت و عدم سبقت در معابر بزرگراهی و مدیریت کنترل سرعت از تصادفات و واژگونی‌ها جلوگیری کرده تا شاهد روند کاهشی متوفیان و مصدومان رانندگی در ماه‌های دیگر سال نیز باشیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1564176

مهمترین اخبار ایران و جهان: