نیوز سیتی!
13 آبان 1402 - 15:17

ارزش کالاهای ترانزیتی گمرکات کرمانشاه از ۷۲۲ میلیون دلار گذشت

کرمانشاه- مدیرکل گمرکات کرمانشاه گفت: ارزش کالاهای ترانزیتی گمرکات کرمانشاه از ۷۲۲ میلیون دلار گذشت.

علی اصغر عباس زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: وزن کالاهای ترانزیتی از مبدا گمرکات استان کرمانشاه در هفت ماهه سال جاری یک میلیون و ۹۰۰ هزار و ۵۳۱ تن به ارزش ۷۲۲ میلیون و ۸۹۷ هزار و ۷۱۷ دلار بوده است.

وی افزود: مجموع میزان کالاهای ترانزیتی هفت ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از حیث وزن ۱۴۹ درصد افزایش و از لحاظ ارزش ۹۴ درصد رشد داشته است.

مدیر کل گمرک کرمانشاه تصریح کرد: گمرک پرویزخان با ۶۹۷ میلیون و ۸۷۷ هزار و ۴۲۲ دلار به وزن یک میلیون و ۸۵۷ هزار و ۷۶۸ تن از مجموع کالای ترانزیتی مبدا گمرکات استان کرمانشاه سهم ۹۷ درصدی ارزش و سهم ۹۸ درصدی وزن را از آن خود کرد.

عباس زاده خاطرنشان کرد: میزان کالای ترانزیتی از مبدا گمرک پرویزخان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از حیث وزن ۱۴۴ درصد رشد و از لحاظ ارزش ۹۰ درصد افزایش داشته است.

وی همچنین سهم گمرک خسروی از مجموع کالای ترانزیتی مبدا گمرکات استان را از لحاظ ارزش سه درصد بیان کرد و گفت: علاوه بر این از حیث وزن نیز ۲ درصد و مقدار آن را ۲۵ میلیون و ۲۰ هزار و ۲۹۵ دلار به وزن ۴۲ هزار و ۷۶۳ تن بیان کرد.

عباس زاده در ادامه به عمده کالاهای ترانزیتی خارجی از مبدا گمرکات استان کرمانشاه اشاره و تاکید کرد: این کالاها شامل مازوت، نفتا، روغن صنعتی بیتومین و عمده کالای ترانزیت داخلی از مبدا این گمرکات را ضایعات کارتن عنوان کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1561432

مهمترین اخبار ایران و جهان: