نیوز سیتی!
11 مرداد 1402 - 10:20

آمادگی اعزام ۵۰۰ هزار زائر اربعین حسینی از مرز تمرچین

 ارومیه -معاون امنیتی و انتظامی استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه سال گذشته ۷۰ هزار زائر از مرز تمرچین‌عبور کردند،گفت: امسال آمادگی اعزام ۵۰۰ هزار زائر اربعین حسینی در استان را داریم.

به گزارش خبرگزاری مهر، یحیی حسین‌خانی سه‌شنبه‌شب در گفتگوی ویژه خبری اظهار کرد: باتوجه‌به تجربه سال‌های قبل کارگروه‌های ویژه‌ای برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی در استان تشکیل و زیرساخت‌های لازم برای تردد زائران اربعین در حال آماده‌سازی است که تا زمان آغاز پیاده‌روی اربعین به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه در راستای خدمت‌رسانی به زوار الحسین (ع) استقرار ۷۱ موکب از مرز بازرگان تا دارچین و آن‌سوی مرز تا الحسینیه بغداد در نظر گرفته شده است، افزود: از این تعداد، ۵۲ موکب از بازرگان تا تمرچین فعال بوده و ۱۹ موکب هم از تمرچین تا الحسینیه عراق مستقر می‌شوند.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: تمامی امکانات لازم برای راحتی زائران اربعین در استان اندیشیده شده است، همچنین استفاده از ظرفیت ریلی برای حضور زائران اربعین در استان پیش‌بینی‌شده که سهولت تردد تا آذربایجان غربی را فراهم می‌کند.

حسین‌خانی خاطرنشان کرد: سال گذشته وحدت بین پیروان اقوام و ادیان الهی در ارائه خدمات به زائران اربعین موج می‌زد و امسال نیز همه برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی اعلام آمادگی کرده‌اند.

جانشین ستاد اربعین آذربایجان غربی تأکید کرد: زائران اربعین به اطلاعیه‌های صادره توجه ویژه داشته باشند که در آنها موارد مهمی را تا ایام اربعین ارائه خواهیم داد، مرز تمرچین امسال به‌صورت ۲۴ ساعته به زائران اربعین حسینی خدمات ارائه خواهد کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1422832

مهمترین اخبار ایران و جهان: