نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 18:55

ثبت نام ۸۵ هزار نفر در سامانه دانش‌آموز مسجدی در فارس

شیراز- مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس از ثبت نام 85 هزار دانش آموز در سامانه دانش آموز مسجدی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین حسین امیدی بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: بیش از هفت هزار مسجد و حسینیه در استان فارس در حال فعالیت‌های ترویجی و تبلیغی است که ۸۰ مسجد استان فارس به علت کمبود روحانی و مبلغ موجب شده تا به عنوان «مسجد خاموش» در استان نامگذاری شده اند.

وی اضافه کرد: با توجه به میزان مساجد و حسینیه‌هایی که در استان فارس وجود دارند می‌تواند گفت که هفت درصد از مساجد و حسینیه‌های کشور در فارس وجود دارند.

او تاکید کرد: با توجه به حجم اثرگذاری مساجد در جامعه لازم است تا شرایطی در استان فارس فراهم شود که مساجد خاموش فارس نیز مجدداً فعال و زمینه فعالیت‌های ترویجی و تبلیغی را فراهم کنند

به گفته این مقام مسئول برنامه‌ریزی در راستای توسعه فعالیت‌های مساجد در استان فارس انجام شده و مقرر شده تا فعالیت‌های ترویجی و تبلیغی برای سنین مختلف در مساجد برنامه‌ریزی و اجرایی شود.

امیدی اضافه کرد: مقرر شده تا در هفته جهانی مسجد که از ۲۵ تا ۳۱ مرداد ماه برگزار شود برنامه‌های مختلفی نظیر برگزاری اجلاس نخبگان مساجد فارس به میزبانی مسجد «نصیر الملک» شیراز برگزار شود.

وی نمایشگاه تحت عنوان «محراب» را از ۲۸ تا ۳۰ مرداد در دو نوبت صبح و عصر در مسجد تاریخی «شکرالله خان» را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و گفت: این نمایشگاه دارای ۱۷ غرفه منتخبین مساجد بوده که کارهای خود را ارائه می‌دهند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس گفت: این استان ۸۵ هزار دانش‌آموز مسجدی دارد که نام آنها در سامانه مساجد ثبت است و در برنامه‌های فرهنگی مشارکت دارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1429332

مهمترین اخبار ایران و جهان: