نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 19:24

«خبرنگار» باید در تراز انقلاب اسلامی باشد/ صداقت در اولویت

شاهرود- امام جمعه شاهرود با بیان اینکه خبرنگار ما باید در تراز انقلاب اسلامی و اسلام باشد، گفت: ما در انقلاب اسلامی ایران برخی محدودیت‌هایی داریم که باید به جان بخریم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس امینی بعد از ظهر یکشنبه در دیدار با خبرنگاران شهرستان شاهرود به میزبانی دفتر خود درباره نقش خبرنگاران در جامعه از دیرباز تا به امروز، تاکید کرد: مقاتلی که امروز از حادثه کربلا به دست ما رسیده در کنار نقل‌های یکه از معصومان شده، توسط خبرنگارانی ثبت شده که حوادث را دیده و نوشته‌اند.

وی با بیان اینکه در جریان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و.. نیز خبرنگاران نقش ویژه‌ای داشتند، افزود: خبرنگاران در حوادث تاریخی و ماندگاری و رسیدن آنها به نسل بعدی و درس و عبرت‌هایی که تاریخ دارد، سهم بسزایی داشته‌اند.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه در کنار تمام نیازهای مادی و معنوی که داریم، رساندن خبر و تحلیل و نقشی که تاریخ ثبت شده برای آینده دارد، کار خبرنگاران است، بیان داشت: درست نقل کردن یک رویداد می‌تواند راه درستی را برای آیندگان باز کند و تحلیل نادرست و دروغ آسیب‌هایی را همراه دارد.

امینی با بیان اینکه خبرنگاری که در انقلاب اسلامی ما زندگی و فعالیت می‌کند باید تفاوت‌هایی با خبرنگاران رسانه‌هایی مانند بی بی سی داشته باشد، گفت: خبرنگار ما باید در تراز انقلاب اسلامی و اسلام باشد لذا ما برخی محدودیت‌هایی داریم که باید به جان بخریم.

وی با تاکید بر اینکه خبرنگار باید برابر ضوابط کارهایی را کند که نخستین شرط آن برای خدا بودن است، گفت: اگر کار برای غیر خدا بود، ارزش ندارد لذا خبرنگار نباید خبری را بزند تا برای فردی نردبان ترقی درست کند.

امام جمعه شاهرود، صداقت را دیگر ویژگی خبرنگار تراز انقلاب اسلامی دانست و گفت: صداقت و امانت داری از مهمترین ویژگی‌هایی است که باید خبرنگار به آن تاکید داشته باشد خبرنگار ما باید دقت داشته باشد که اصلاً دین ما اجازه انتشار فایل صوتی محرمانه از یک جلسه را به ما نمی‌دهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1429376

مهمترین اخبار ایران و جهان: