نیوز سیتی!
09 خرداد 1402 - 15:47

ایجاد 3 هکتار فضای سبز در شهرک‌های صنعتی اردبیل در دستور کار است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از هدف‌گذاری ایجاد 3 هکتار فضای سبز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، با اختصاص بیش از 30 میلیارد ریال اعتبار، در سال جدید خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هاشم علاییعصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم زیست‌ محیطی این شرکت، کاشت نهال و توسعه فضای سبز در شهرک‎‌های صنعتی است تا ضمن تلطیف فضای عمومی و ایجاد پویایی و شور و نشاط در بخش تولید، موجبات حفظ محیط زیست نیز فراهم شود.

وی افزود: ۲۴۰ هکتار فضای سبز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اردبیل ایجاد شده که در سال جدید، احداث ۳ هکتار فضای سبز در شهرک‌های صنعتی استان هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی شده است که در راستای تحقق این هدف مهم، بیش از ۳۰ میلیارد ریال از محل منابع داخلی به این امر اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از برون سپاری و انتخاب پیمانکار ذیصلاح برای اجرای این طرح خبر داد و افزود: عملیات کاشت درخت، درختچه و گل‌کاری از همان ابتدای سال جاری آغاز شده و حفظ و نگهداری از فضای سبز نیز به طور مداوم در حال انجام است.

علایی ادامه داد: در کنار اقدامات توسعه‌ای، صاحبان صنایع نیز ملزم به ایجاد فضای سبز در محوطه واحدهای تولیدی خود هستند که این موضوع در صدور مجوز احداث ساختمان و پروانه پایانکار مدنظر قرار گرفته می‌شود.

وی گفت: کاشت درختان مقاوم و استفاده از آبیاری نوین قطره‌ای، از جمله اقدامات اساسی این شرکت برای صرفه‌جویی در مصرف آب بوده است و امیدواریم با همکاری مدیران واحدهای تولیدی و شرکت‌های خدماتی، شاهد سرسبزی و طراوت هرچه بیشتر در شهرک‌های صنعتی استان باشیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1249876

مهمترین اخبار ایران و جهان: