نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 15:16

۸۷۶۹ بقعه متبرکه در اختیار سازمان اوقاف و خیریه قرار دارد

گرگان- معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: هشت هزار و ۷۶۹ بقعه متبرکه در سراسر کشور در اختیار سازمان اوقاف و امور خیریه قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ناصرالدین نوری زاده ظهر چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گلستان اظهار کرد: در کشور هشت هزار و ۷۶۹ بقعه متبرکه در اختیار سازمان اوقاف و امور خیریه قرار دارد که می‌تواند به پایگاه‌های مهم فرهنگی تبدیل شوند.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: موقوفات مذهبی از جمله مراکز و کانون‌های مهمی است که می‌توانند به محلی برای تجمع فعالیت‌های فرهنگی و جلب اعتماد مردم در حوزه فعالیت‌های دینی تبدیل شوند.

وی گفت: در سازمان اوقاف و امور خیریه برنامه‌های متعددی در دست اجرا است تا بتوانیم با افزایش منافع حاصل از موقوفات خدمات بیشتری به مردم ارائه کنیم.

نوری زاده ادامه داد: سرمایه گذاری در حوزه اقتصاد دریاپایه، پرورش میگو، پرورش ماهی و پرورش ماهی در قفس همچنین حوزه‌های کشاورزی از جمله مواردی است که در راستای افزایش منافع حاصل از موقوفات در حال اجرا است.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: تامین سرمایه در گردش شرکت‌های دانش بنیان به ویژه در حوزه تجهیزات علوم پزشکی از جمله رویکردهای سازمان اوقاف برای حمایت از دانش بنیان‌ها و همچنین مقوله تولید در کشور است.

به گفته وی گلستان پنج هزار و ۶۰۰ موقوفه، ۷۱ هزار رقبه، دو هزار و ۹۰۰ مسجد، سه هزار و ۷۰۰ مکان مذهبی و متبرکه دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1202676

مهمترین اخبار ایران و جهان: