نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 15:57

صدور اولین صلاحیت بهداشتی اصناف از درگاه ملی مجوزها در آبادان

آبادان- رئیس مرکز بهداشت آبادان گفت: اولین صلاحیت بهداشتی اصناف از درگاه ملی مجوزها و به صورت سامانه‌ای در این شهرستان صادر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر ربیحاوی ظهر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: درگاه ملی مجوزهای کسب و کار، بستری اینترنتی تحت مدیریت دبیرخانه «هیئت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار» است که در حال حاضر به عنوان مرجع رسمی اعلام شرایط صدور مجوزهای کسب و کار و معرفی مرجع قانونی صادرکننده همه مجوزهای کسب‌وکارها در کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: متقاضیان کسب و کارهای حوزه سلامت اعم از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، دفاتر خدمات سم‌پاشی و آموزشگاه‌های بهداشت اصناف برای صدور مجوز خود ابتدا به درگاه ملی مجوزها به آدرس اینترنتیwww.mojavez.ir مراجعه کنند و پس از انتخاب صنف موردنظر خود، راهنمای کامل آن را مطالعه و سپس اقدام به ثبت‌نام کنند تا در ادامه به درگاه تخصصی حوزه سلامت هدایت شوند.

رئیس مرکز بهداشت آبادان گفت: متقاضیان پس از تکمیل مدارک موردنیاز در انتظار تأیید مدارک توسط مرکز بهداشت قرار می‌گیرند. این درگاه در حال حاضر فعال است و اولین صلاحیت بهداشتی در هفته جاری که مربوط به یک صنف در رسته خواروبار فروشی بود صادر شد.

وی خبر داد: سامانه ۱۹۰ به منظور دریافت شکایات و پیشنهادات شهروندان به صورت ۲۴ ساعته فعال است و موارد مطرح‌شده در این سامانه ظرف مدت حداکثر ۷۲ ساعت توسط کارشناسان بهداشت محیط پاسخ داده می‌شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1159876

مهمترین اخبار ایران و جهان: