نیوز سیتی!
01 اردیبهشت 1402 - 16:40

دشمن شناسی یکی از مهم ترین موضوعات معارف اسلامی است

شیراز- نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت:دشمن شناسی یکی از موضوعات مهمی است که در معارف و آموزه های دینی به آن تاکید شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شیراز بیان کرد: یکی از موضوعاتی که در قرآن کریم به آن تاکید ویژه شده شناسایی دشمن و برنامه ریزی برای از بین بردن توطئه‌های دشمنان است.

وی ادامه داد: از بین بردن برنامه‌های دشمنان عاملی است که موجب افزایش عزت و عظمت مسلمانان جهان می‌شود.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: در معارف و آموزه‌های دینی مسئله دشمن شناسی مورد تاکید بوده اما برخی به علت غرض ورزی شخصی نسبت به موضوع دشمن شناسی گلایه می‌کنند.

وی افزود: اولین روز از اردیبهشت به نام شاعر پارسی گوی شیرازی سعدی نامگذاری شده این در حالی است که سعدی در مجموعه دیوانش به معارف دینی به صورت ویژه پرداخته و حرف‌های ارزشمند و بلندی ارائه کرده است.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: در ایامی که گذشت شاهد بودیم که کسانی سنگ سعدی را به سینه می‌زدند اما از مرام و کلام سعدی هیچ اطلاعی ندارند و بعضاً در آرامگاه او رفتارهایی می‌شود که موافق نگاه سعدی نیست.

وی در خصوص ایجاد تحول در نظام جمهوری اسلامی تاکید کرد: تحول به فرموده مقام معظم رهبری به معنای شناسایی نقاط ضعف است و ما مسلماً مجموعه نظام دارای نقاط ضعف است و نباید از نگاه دلسوزان انقلاب اسلامی پنهان باشد.

آیت الله دژکام متذکر شد: برخی طرح‌های عمرانی – اقتصادی در استان فارس قرار بود طی ۴ سال به بهره برداری برسد اما ٢۴ سال است این طرح به بهره برداری نرسیده که این نوع رفتار با بودجه عمومی کشور آن هم بودجه‌ای که به اندازه کافی نیست؛ درست نبوده است.

این مقام مسئول ادامه داد: مناقصه‌ای در استان برگزار شده که کمترین قیمت که در این طرح برنده شده ٢ برابر قیمت تمام شده به اضافه ٣٠ درصد سود بوده این در حالی است که رهبری تاکید ویژه ای بر جلوگیری از این اقدامات دارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1163276

مهمترین اخبار ایران و جهان: