نیوز سیتی!
09 فروردین 1402 - 16:28

بازدید ۷۰ هزار گردشگر از اماکن تاریخی و فرهنگی شهرستان شوش

شوش- رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شوش گفت: تاکنون ۷۰ هزار گردشگر از اماکن تاریخی، فرهنگی و مذهبی این شهرستان بازدید کرده‌اند که نسبت به سال قبل استقبال بیشتری صورت گرفته است.

علی بویری در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار کرد: تاکنون ۷۰ هزار گردشگر از اماکن تاریخی، فرهنگی و مذهبی شهرستان شوش بازدید کرده‌اند که نسبت به سال قبل استقبال بیشتری صورت گرفته است.

وی گفت: آموزش و پرورش شهرستان شوش در بحث اسکان مسافران و گردشگران، اقدامات بسیار خوبی انجام داده به گونه‌ای که روزانه پذیرای ۳-۴ هزار نفر در مدارس سطح شهرستان هستیم.

بویری افزود: آرامگاه دانیال نبی (ع) و یادمان‌های شهدا به عنوان جاذبه‌های گردشگری مذهبی و فرهنگی شهرستان، روزانه پذیرای هزاران مسافر نوروزی از مناطق مختلف کشور هستند.

وی با اشاره به ورود کاروان‌های راهیان نور از نیمه دوم اسفندماه ۱۴۰۱ ادامه داد: استقبال خوبی از یادمان‌های فکه و فتح المبین صورت گرفته و برنامه‌های متنوعی در این اماکن برگزار شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شوش ادامه داد: محوطه میراث جهانی شهر شوش و محوطه میراث چغازنبیل هدف دیگر گردشگران و میهمانان نوروزی بوده و روزانه استقبال خوبی از این اماکن صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: ۲ کمپ چادری با گنجایش پذیرش تقریباً ۲ هزار نفر گردشگر در سطح شهر شوش توسط شهرداری ایجاد شده که پذیرای اسکان مسافران به صورت اقامت در چادر است.

بویری بیان کرد: تمهیدات لازم برای آرامش و تسهیل در سفر میهمانان نوروزی در شهرستان شوش اندیشیده شده و همه دستگاه‌های متولی پای کار هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1116476

مهمترین اخبار ایران و جهان: