نیوز سیتی!
06 اردیبهشت 1402 - 19:36

آغاز ثبت نام دومین مهرواره هوای نو جمهوری اسلامی

همدان- رئیس شورای هیئات مذهبی استان همدان گفت: ثبت نام دومین مهرواره هوای نو، برگزیدگان سال هیأت‌ها و تشکل‌های دینی جمهوری اسلامی تا پایان اردیبهشت ماه آغاز شده است.

علیرضا بیاتی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه مهرواره هوای نو برای دومین سال انجام خواهد شد، اظهار کرد: سال گذشته این طرح به صورت بسیار محدود و با ۱۵ رشته برگزار شد ولی در سال ۱۴۰۲ به صورت وسیع‌تر و با ۴۱ رشته انجام خواهد شد.

وی افزود: هیأت‌های شاخص و برجسته می‌توانند با ثبت نام در این طرح خود را محک بزنند، سال گذشته ۵ هزار هیأت شاخص در کل کشور ثبت نام کردند.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان همدان بابیان اینکه دو هدف اصلی در این طرح دنبال خواهد شد، خاطرنشان کرد: هدف اول تغییر نگاه عمومی به هیأت‌ها به عنوان یک تشکل دینی است و دومین هدف این است که هیأت‌های دینی از فعالیت‌های مقطعی بیرون بیایند و به عنوان یک تشکل زنده در طول سال فعالیت داشته باشند.

بیاتی یادآورشد: این مهرواره در چهار بخش که نهاد هیأت، ارکان هیأت، تولیدات هیأت و فعالیت‌های فرا هیأت‌ها انجام خواهد شد که تمام هیأت‌ها و تشکل‌ها می‌توانند به صورت جداگانه ثبت نام کنند و با تولید محتوا که عرضه می‌شود به داوری گذاشته خواهد شد.

وی در ادامه از کل هیأت‌های استان همدان که ۲ هزار و۳۰۰ هیأت است نام برد و افزود: یکی از فعالیت‌های هیأت‌ها جهاد تبیین است که متأسفانه فعلاً زمین مانده است و طبق فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی که فرمودند قانون جهاد تبیین، هیأت‌ها هستند؛ باید دراین زمینه برنامه ریزی های به صورت جدی انجام شود.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان همدان در پایان بابیان اینکه این مهرواره در مواجهه با هیأت‌های مذهبی، نقش حمایتی داشته است و بخشی از کمک‌های سازمان هیأت و تشکل‌های دینی به هیئات مذهبی از طریق هوای نو انجام می‌شود، افزود: هیأت‌ها و تشکل‌های مذهبی برای ثبت نام در دومین مهرواره هوای نو به وبگاه havayenoo.ir مراجعه کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1170532

مهمترین اخبار ایران و جهان: