نیوز سیتی!
21 آذر 1401 - 16:05

در چه مواردی گواهینامه رانندگی ضبط می‌شود؟

اصفهان- رئیس راهور استان اصفهان شرایطی که باعث می‌شود تا گواهینامه افراد توسط کارشناسان پلیس راهور ضبط شود را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمدرضا محمدی اظهار داشت: اگر در مرحله اول جمع نمرات منفی راننده در صورت انجام تخلف حادثه ساز به عدد ۳۰ برسد، گواهینامه وی به مدت ۳ ماه ضبط می‌شود.

وی افزود: اگر بعد از ۳ ماه راننده دوباره شروع به رانندگی کرد و دوباره مرتکب تخلفات حادثه ساز شد و رفتار وی اصلاح نشد، این بار در صورت رسیدن جمع نمرات منفی به عدد ۲۵، گواهینامه وی به مدت ۶ ماه ضبط می‌شود.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: اگر راننده پس از دوبار ضبط گواهینامه باز هم دست به تخلفات حادثه ساز بزند و نمره منفی دریافت کند، در صورت رسیدن جمع نمرات منفی اش به عدد ۲۰، گواهینامه وی به طور کامل باطل می‌شود.

سرهنگ محمدی گفت: راننده‌ای که گواهینامه اش باطل شده می‌تواند پس از یک سال وقفه دوباره به آموزشگاه‌های رانندگی مراجعه کرده و آزمون بدهد و در صورت قبولی می‌تواند دوباره گواهینامه بگیرد.

این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه در واقع ضبط گواهینامه به منزله نداشتن گواهینامه رانندگی محسوب می‌شود، خاطر نشان کرد: رانندگان بهتر است جهت بالا بردن دقت خود در رانندگی یک بار دیگر آئین نامه راهنمایی و رانندگی را مرور کنند تا این مشکلات برای آنها پیش نیاید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 906476

مهمترین اخبار ایران و جهان: