نیوز سیتی!
10 دی 1401 - 18:59

کرونا همچنان در کمین است/ افزایش بیماران کرونایی در خوزستان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از افزایش تعداد بیماران کرونایی در خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، دکتر حبیب حی‌‌بر معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۲۵ درصد ظرفیت تخت‌‌های اختصاص داده شده به بیماران بزرگسال مبتلا به کرونا نیز در بیمارستان‌‌های این استان پر هستند.

وی افزود: تعداد بیماران کرونایی سرپایی مراجعه کننده به بیمارستان‌های خوزستان در هفته منتهی به ۹ دی ماه نسبت به هفته قبل از آن چهار درصد افزایش یافته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: همچنین در این بازه زمانی میزان بستری‌ کرونایی در خوزستان سه درصد نسبت به هفته پیش از آن  افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه تعداد مبتلایان به کرونا در دنیا افزایش یافته، ادامه داد: از مردم درخواست داریم همچنان شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله ماسک زدن و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده و تا حد امکان از حضور در مکان های شلوغ خودداری کنند.

حبیب حی بر تصریح کرد: اگرچه در هفته‌های گذشته تعداد مرگ و میر کرونایی در خوزستان بسیار کم بوده و خیلی از روزها صفر بوده است اما این آمار در حال افزایش است لذا با توجه به افزایش مراجعه و میزان بستری ها در خوزستان، زنگ خطر و هشدار خیز جدید کرونا به صدا درآمده است.

وی بیان کرد: بیش از ۹۰ درصد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های خوزستان، چرخه واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده در حالی که زدن واکسن سطح ایمنی بدن را بالا می‌برد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 946276

مهمترین اخبار ایران و جهان: