نیوز سیتی!
08 بهمن 1402 - 16:09

افزایش 6 درصدی آمار صلح و سازش در استان اصفهان

رئیس کل دادگستری اصفهان از افزایش ۶ درصدی آمار صلح و سازش در استان خبر داد و گفت: یکی از مهم‌ترین راه‌های کاهش ورودی پرونده به دادگستری، ایجاد روحیه و فرهنگ صلح و سازش در جامعه با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، حجت‌الاسلام اسداله جعفری، رئیس کل دادگستری استان اصفهان در جریان بازدیدهای سرزده از مجتمع های قضایی شهر اصفهان با حضور در مجتمع شورای حل اختلاف شهید حججی، به صورت چهره به چهره با کارکنان و مراجعین ملاقات و به بررسی روند خدمت‌رسانی در این مجتمع پرداخت.

وی در حاشیه این بازدید از افزایش ۶ درصدی آمار صلح و سازش در استان خبر داد و گفت: آمار صلح و سازش در پرونده‌هایی که قابلیت سازش داشته باشند در شوراهای حل اختلاف استان اصفهان در فروردین ماه سال جاری ۲۹ درصد بوده و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تلاش جهادی مسؤولان، قضات و کارکنان مجموعه شوراهای حل اختلاف استان، این آمار به ۳۵درصد افزایش پیدا کرده است.

جعفری ادامه داد: آمار صلح و سازش شوراهای حل اختلاف استان اصفهان با میانگین ۴۳ درصدی کشور فاصله دارد و تلاش‌های بیشتری باید انجام شود چرا که یکی از مهم‌ترین راه‌های کاهش ورودی پرونده به دادگستری، ایجاد روحیه و فرهنگ صلح و سازش در جامعه با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان تصریح کرد: با پیگیری‌های مجدانه‌ای که دادگستری، در سطح استان و کشور، در راستای رفع مشکلات، انجام می‌دهد و همچنین حمایت‌هایی که از سوی رئیس قوه قضاییه و معاونت شورای حل اختلاف قوه در راستای جذب نیروهای اداری و قضایی و تقویت شوراهای حل اختلاف، در حال انجام است؛ نتایج خوبی در این عرصه به‌دست‌ خواهد آمد.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1652276

مهمترین اخبار ایران و جهان: