نیوز سیتی!
23 بهمن 1402 - 15:27

تولد سه قلو‌ها و نور امیدی که در ۲ خانواده بروجردی دمید

تولد سه قلو‌ها و نور امیدی که در ۲ خانواده بروجردی دمید، خبر خوبی بود که امروز را با آن شروع کردیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد صبح امروز به اتفاق مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) لرستان، مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان و فرماندار ویژه شهرستان بروجرد با ۲ خانواده که به تازگی و ظرف یک ماه گذشته صاحب فرزندان سه‌قلو شدند دیدار کردیم.

در ابتدا به سراغ خانواده گودرزی رفتیم، پدر برای کسب روزی در خانه نبود و مادر جوان سه‌قلوها به کمک مادر شوهر خود از سه‌قلوها مراقبت می‌کردند.

با دیدن سه‌قلوها گل لبجند بر صورت همگان نشست و لطف خداوند را در خلق سه نوزاد یک شکل را نشانمان داد.

مبین، متین و رستا سه‌قلوهای خانواده گودرزی که ۲ پسر و یک دختر بودند، صدای گریه همزمان آنان برای شیر، آهنگ زندگی را در منزلشان طنین انداز کرده بود.

 

بعد از مدتی کوتاه به دیدار خانواده روزبهانی رفتیم که آنان نیز به لطف خدواند دارای سه فرزند پسر شده بودند، محمد‌حسن، محمد‌حسین و محمد علی سه‌قلوی تازه متولد شده بروجردی بودند که مادربزرگشان گفت چون در ماه رجب به دنیا آمدند نام سه قلوها را به نام پیامبر اعظم(ص) نامگذاری کردیم.

پدر سه‌قلوها کارگر نساجی بروجرد بود و از تاخیر در پرداخت حقوق کارگران نساجی شکایت کرد، مادر سه‌قلوها هم از شیفت شب همسرش گلایه داشت که هفته‌ای که همسرش شیفت شب سر کار است نگهداری از سه‌قلوها مشکل‌تر می‌شود.

ثبت ۳۹ مورد سه‌قلوزایی از ابتدای اجرای طرح جوانی جمعیت در لرستان

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان گفت: ۳۹ مورد سه‌قلوزایی از ابتدای اجرای طرح جوانی جمعیت در لرستان ثبت شده است.

فریبا ولی‌پور عالم افزود: در این راستا مرکز نفس در لرستان ۸۰ مادر را که قصد سقط جنین داشتند را شناسایی و تحت حمایت قرار داده است و تاکنون ۲ فرزند نیز متولد شدند.

وی اظهار داشت: تلاش می‌کنیم در استان لرستان به خانواده‌هایی که دارای سه‌قلو هستند زمین رایگان سریعتر اهدا شود.

 

 

حمایت ستاد اجرایی از فرزند آوری

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) لرستان گفت: یکی از اقدامات خوب ستاد حمایت از طرح جوانی جمعیت و فرزند آوری است.

مجید طائف افزود: در این راستا ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به خانواده‌های دارای سه فرزند به بالا و خانواده‌های دارای سه‌قلو خدماتی ارائه می‌دهد.

وی اظهار داشت: بسته‌های حمایتی ستاد شامل ۴۸ قلم کالا به ارزش ریالی ۴۰ میلیون تومان، تحت عنوان لبخند مادری به خانواده‌های سه‌قلو اهدا می‌شود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) لرستان گفت: از ابتدای اجرای طرح تاکنون ۱۹ خانواده دارای سه‌قلو مورد حمایت بنیاد ۱۵ خرداد قرار گرفته است.

حمایت دولت از خانواده سه قلوها

فرماندار بروجرد نیز گفت: در طرح جوانی جمعیت دولت حمایت‌های خوبی از خانواده‌های دارای سه‌قلو و سه فرزند به بالا انجام می‌دهد.

مسلم مرادی افزود: در راستای اجرای طرح جوانی جمعیت در بروجرد ۱۷۳ قطعه زمین به متقاضیان واجد شرایط اهدا شده است.

وی اظهار داشت: در شهرستان بروجرد یک هزار و ۱۰۰ نفر برای اهدای زمین رایگان طرح جوانی جمعیت ثبت‌نام کردند که پیگیر تحویل زمین با آنان هستیم.

وی‌بیان کرد: بهزیستی نیز خدمات خوبی به خانواده‌های سه‌قلو ارائه می‌‌دهد که باید با مراجعه به بهزیستی ثبت‌نام کنند.

به گزارش خبرنگار فارس از بروجرد ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با حضور مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان و فرماندار بروجرد با حضور در منزل خانواده‌های سه‌قلو در بروجرد با آنان دیدار و گفت‌‌وگو کردند و قول رفع مشکلات آنان را دادند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1669076

مهمترین اخبار ایران و جهان: