نیوز سیتی!
10 بهمن 1402 - 15:33

۲۳ پروژه فنی و حرفه ای استان قزوین در دهه فجر به بهره برداری می رسد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین گفت: ۲۳ پروژه در دهه فجر با اعتباری بالغ بر ۱۵۱ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۳۴ نفر به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی طاهرخانی در نشست خبری با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان برگزار شد، سازمان فنی و حرفه ای را مولود انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار کرد: ۱۱ مرکز دولتی و ۳۶۷ مرکز آزاد آموزش فنی و حرفه ای در استان قزوین فعالیت دارند که به ۱۷ گروه هدف خدمت رسانی می‌کنند.

وی افزود: آموزش کارجویان فاقد مهارت و ارتقاء مهارت شاغلین برای تثبیت شغلی که مورد نیاز صنایع و صنوف است در دستور کار قرار گرفته زیرا مهارت حلقه مفقود این عرصه می باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین معضل بیمه بیکاری را برای کارجویان موضوع جدی دانست و خاطرنشان کرد: با اقدامات صورت گرفته اخذ بیمه بیکاری منوط به حضور در مراکز فنی و حرفه‌ای شده است که در این راستا مثلث فنی و حرفه‌ای، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره تامین اجتماعی با یکدیگر همکاری دارند.

طاهرخانی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای را از بازوان موثر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برشمرد و ادامه داد: در راستای ارائه آموزش های دولتی، در استان قزوین ۲/۸۷۹/۴۴۴ نفر ساعت که شامل ۱۵/۵۶۸ نفر دوره می باشد، تحت پوشش قرار گرفته اند و در این بخش رتبه اول کشور به استان ما رسیده است.

وی با بیان اینکه در آموزشگاه های آزاد ۱/۶۸۵/۴۸۱ نفر ساعت که شامل ۱۰/۸۷۶ نفر دوره است، خدمات آموزشی دریافت کرده اند، گفت: در صنایع و صنوف نیز ۶۶۰/۳۵۱ نفر ساعت آموزش دیده اند و ۵۰ مرکز جوار کارگاهی در حال فعالیت هستند.

این مسوول همچنین از اجرای طرح های آموزشی برای دانشجویان در حین تحصیل جهت کسب مهارت خبر داد و افزود: در این بخش ۱۴ مرکز در حال اجرای این پروژه هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین اضافه کرد: در راستای دستور مقام معظم رهبری جهت ارتقاء مهارت سربازان، ۳ مرکز آموزشی در جوار پادگان های استان مجوز گرفته اند و مرکز سپاه صاحب الامر(عج) نیز در دهه فجر افتتاح خواهد شد. همچنین گفتنی است سربازان با طی این دوره ها و بعد از اتمام خدمت، وام خوداشتغالی ۴ درصد دریافت می کنند.

طاهرخانی مربیان مراکز آموزشی استان را جهت پاسخگویی به نیاز فعلی را کافی ندانست و گفت: از ابتدای سال جاری ۲۵۹۸۷ مورد آزمون برگزار شده و ۲۱۸۹۵ گواهینامه بین المللی و همچنین ۵٠۶۲ کارت کارگر ساختمانی برای بیمه شدن صادر شده است.

وی همچنین از افتتاح ۶۴ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای تا پایان سال خبر داد و اذعان کرد: طرح صدف با همفکری صنایع، مرکز آموزش فنی و حرفه ای و دانشگاه برای اولین بار در کشور در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) و شرکت مژده وصل شیراز و مرکز فنی و حرفه ای استان قزوین اجرا می شود و تاکنون ۱۵۰ دانشجو و دانش آموخته در این طرح ثبت نام کرده اند.

وی همچنین از صدور مجوز مرکز ثابت فنی و حرفه ای در آوج خبر داد و گفت: ۲۳ پروژه در دهه فجر با اعتباری بالغ بر ۱۵۱ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۳۴ نفر به بهره برداری می رسد.

مدیرکل مرکز آموزش فنی و حرفه‌‌‌ای استان قزوین با بیان اینکه پروژه احداث مرکز سنجش بخش مینودر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: ارائه آموزش خودروی هیبریدی در مرکز آموزش شماره ۱ اداره فنی و حرفه ای استان که برای اولین بار صورت می گیرد و افتتاح کارگاه کشت محصولات گلخانه‌ای نیز از جمله پروژه های ما در دهه فجر است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1654576

مهمترین اخبار ایران و جهان: