نیوز سیتی!
07 بهمن 1402 - 16:01

رئیس سازمان مالیات: امسال ۷۵۰ هزار میلیارد تومان مالیات باید وصول کنیم‌

رئیس سازمان مالیاتی با بیان اینکه امسال ۷۵۰ هزار میلیارد تومان مالیات باید وصول کنیم‌، گفت: در سازمان مالیاتی برای وصولی مالیات برای دولت از محل اصناف کیسه ندوختیم و رویکرد ما کاملاً تعاملی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سیدهادی سبحانیان رئیس سازمان مالیاتی کشور بعد از ظهر امروز در نشست بررسی مسائل و مشکلات مالیاتی اصناف و بازاریان استان کرمان با تسلیت وفات حضرت زینب (س)، اظهار داشت: اصناف را شریک راهبردی خود می‌دانیم.

وی با بیان اینکه لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم توسط دولت به مجلس ارائه شده و هنوز بررسی آن در مجلس شروع نشده است، گفت: پیگیر هستیم که اصلاحاتی در این قانون انجام شود و نظرات اتاق‌های سه گانه بازرگانی، اتاق اصناف و اتاق تعاون مورد احترام و توجه است.

وی با اشاره به اینکه آسیب‌شناسی از نظام مالیاتی کشور شده که باید با ابزار مالیات سیاستگذاری کنیم تا تولید کشور افزایش پیدا کند، افزود: اعتقاد داریم این لایحه در راستای توسعه عدالت مالیاتی و التزام بخشی به نظام مالیاتی کشور است.

سبحانیان با بیان اینکه از ظرفیت حوزه‌های کارشناسی اصناف و مشاغل در جلسات دادرسی استفاده خواهیم کرد، ادامه داد: استفاده حداکثری از کارشناسان رسمی دادگستری در بررسی پرونده‌های مالیاتی مورد تاکید است.

وی با اشاره به اینکه نظام مالیاتی کشور به سمت سیستمی شدن می‌رود و به سمتی می‌رویم که رسیدگی‌ها و تشخیص به صورت سیستمی انجام شود، گفت: در سازمان مالیاتی برای وصولی مالیات برای دولت از محل اصناف کیسه ندوختیم و رویکرد ما کاملاً تعاملی است.

وی با بیان اینکه امسال مجموع مالیاتی که باید برای دولت وصول کنیم 750 هزار میلیارد تومان است، افزود: قرار است از اصناف حدود 30 هزار میلیارد تومان وصول شود.

سبحانیان با اشاره به اینکه اعتقاد داریم مشکلات استان‌ها باید در استان برطرف شود و اختیارات لازم را داده‌ایم، گفت: تفویض اختیار باید به‌گونه‌ای مدیریت شود که فضای کسب و کار استان توسعه پیدا کند.

وی با بیان اینکه تا انتهای سال 1403 همه اصناف فراخوان می‌شوند که به تکالیف خود در حوزه ارزش افزوده عمل کنند، ادامه داد: این کار آغاز شده است.

انتهای پیام/511/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1651032

مهمترین اخبار ایران و جهان: