نیوز سیتی!
28 اسفند 1402 - 20:20

شناسایی ۳۹۱۳ کاسب متخلف در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: سه هزار و ۹۱۶ پرونده برای کاسبان متخلفان تشکیل و به تعزیرات حکومتی معرفی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، امیرتیمور موسویان عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 9 هزار و 448 بازرسی از بازار از واحد‌های صنفی استان کهگیلویه و بویراحمد انجام شده که از این تعداد سه هزار و 916 پرونده برای متخلفان تشکیل و به تعزیرات حکومتی معرفی شده‌اند.

وی افزود: میزان پرونده‌های معرفی شده به تعزیرات حکومتی از مسیر بازرسی و نظارت صنعت، معدن و تجارت استان نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد افزایش داشته‌ است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد، گفت: طی امسال 103 فقره پرونده در زمینه قاچاق کالا و ارز در استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شده‌ است.

وی تصریح کرد: 544 واحد صنعتی دارای پروانه با سرمایه‌گذاری 18 هزار و 865 میلیارد ریال با سطح اشتغال هشت هزار و 700 نفر در استان وجود دارد. آمایش صنعتی برای همه مناطق استان در دستور کار قرار دارد و قرار است سرمایه‌گذاری در مناطق مختلف استان طبق سند استراتژیک و ظرفیت‌های هر منطقه انجام شود.

وی با بیان اینکه زنجیره ارزش افزوده در مناطق مختلف استان تعریف شده‌است، افزود: برای نمونه زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی در شهرستان گچساران و زنجیره ارزش معادن در شهرستان چرام تعریف شده‌است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از وجود 81 واحد معدنی دارای پروانه در سطح استان خبر داد و گفت: از این تعداد 43 معدن با ظرفیت 1430 میلیون تن ذخیره فعال هستند.

وی با بیان اینکه 70 میلیارد تومان وصول حقوق دولتی در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان داشته‌ایم، افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 72 درصد رشد داشته است. 13 واحد تولیدی راکد و نیمه تعطیل در دولت سیزدهم به چرخه تولید بازگشتند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1688476

مهمترین اخبار ایران و جهان: