نیوز سیتی!
08 آبان 1402 - 09:17

صادرات کالا از گمرکات کرمانشاه رشدی ۱۳ درصدی داشت

ناظرگمرکات استان کرمانشاه، از افزایش ۱۳ درصدی ارزش و رشد ۱۴ درصدی وزن صادرات کالا از گمرکات استان خبر داد.

علی اصغرعباس زاده، ناظرگمرکات استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: طی هفت ماهه سال جاری یک میلیارد و  ۷۲۹ میلیون و ۳۱۲ هزار و ۵۹۱ دلار کالا به وزن ۴ میلیون و ۲۶۸ هزار و ۷۱۸ تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد است.

وی افزود: این میزان صادرات کالا در هفت ماهه سال‌جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۱۳ درصد و از حیث وزن رشدی ۱۴ درصدی داشته است.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان را میلگرد و آهن‌آلات،کاشی و سرامیک،میوه و تره‌بار،‌ سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یک‌بار مصرف و... عنوان کرد.

69 میلیون دلار کالا از طریق  گمرکات استان کرمانشاه به داخل کشور وارد شده است

وی در ادامه اشاره‌ای نیز به آمار هفت ماهه واردات گمرکات استان داشت و بیان کرد: در مدت مذکور در مجموع ۶۸ میلیون و ۸۴۰ هزارو ۵۹۷ دلار کالا به وزن ۹ هزارو ۷۱۲ تن از طریق گمرکات شوشمی، شیخ‌صله، کرمانشاه وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۳ درصد و از حیث وزن ۵ درصد کاهش داشته است.

عباس‌زاده عمده کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه را پرایمری ریفرمر، دستگاه تولید لبنیات و دیزل ژنراتور، سایبان باغبانی، کاتالیست تری‌اتیل آلومینیوم،کو پلی اتیل ونیل ستات، الیاف فیبر نوری، قطعات کوره القایی و... عنوان کرد. 

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1554885

مهمترین اخبار ایران و جهان: